به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه

آیا صنعت ایمپلنت و پروتز کشورمان، قابلیت رقابت با کشورهای دیگر را دارد؟

آیا صنعت ایمپلنت و پروتز کشورمان، قابلیت رقابت با کشورهای دیگر را دارد؟

اینکه صنعت ایمپلنت کشورمان با سایر کشورها قابل رقابت است یا خیر، مانند این است که بگوییم آیا پراید می‌تواند در صنعت خودروسازی بین‌المللی رقابت کند یا خیر؟ بازیگرانی در این صنعت هستند که دسترسی‌های بسیار بالایی به تکنولوژی‌های به‌روز و کارآمد دارند و ما دسترسی چندانی به این تکنولوژی‌ها نداریم.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه، کاوه سیدان، مدیرعامل بنیاد ملی کاوش، دندانپزشکی است که تخصص خود را در پروتز و فلوشیپ ایمپلنت از دانشگاه فرانکفورت آلمان اخذ کرده و به مدت ۳۰ سال در دانشگاه شهید بهشتی فعالیت کرده و همچنین مدت‌ها رییس بخش تخصصی پروتز دانشگاه شهید بهشتی بوده است.

وی در اظهارات خود بیان کرد:  در حال حاضر ترکیه نسبت به ایران، وضعیت بسیار بهتری در تولید دارد و دومین مساله هم دسترسی بازارهای بین‌المللی و انتقال پول است که این هم برای صنایع به دلیل تحریم‌ها، بسیار مشکل است.

حدود ۱۸ سال پیش در بنیاد ملی کاوش به صورت اختصاصی، انجمن ایمپلنت ایران و آلمان را در آلمان به ثبت رسانده‌شد. تعدادی از ایمپلنتولوژیست‌های آلمانی که بیشتر آن‌ها از دانشگاه‌های فرانکفورت و مونیخ هستند، در آن عضویت داشته و همچنین تعدادی از دندانپزشکان ایرانی عضو هیات موسس آن هستند که نمایندگی این انجمن را در ایران، بنیاد ملی کاوش به عهده دارد.

سیدان در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری دنیای سرمایه افزود: (به اعتقاد بنده، تاثیری که آلمان در پزشکی ایران در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی گذاشته، از هر کشوری بیشتر بوده است؛ البته در چهار سال اخیر و به خصوص در دوران کرونا، مقداری ورود و خروج‌ها کمرنگ‌تر شده و روابط هم به گرمی گذشته نیست و قطعا روی آموزش پزشکی و دندانپزشکی در کشور تاثیر می‌گذارد.

در مجموع باید گفت که دانشکده‌های دندانپزشکی آلمان از کیفیت‌ عالی برخوردار هستند و توانستند آموزش‌های بسیاری را به ما ارائه دهند.

همکاری دیگر ما با آلمانی‌ها، بازدید بسیار مفصلی از برلین بود و طی جلسه‌ای که با رییس نظام پزشکی آلمان داشتیم، موفق به انعقاد قراردادی شدیم که به موجب آن مقرر شد پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان ایرانی بنا به نیازی که در آلمان وجود دارد، در آنجا جذب شوند و زودتر از حالت نرمالی که تقریبا دو سال طول می‌کشد، وارد سیستم شوند.)

وی در انتها بیان کرد که در سال آینده، بخش مربوط به انجمن ایمپلنت ایران و آلمان را به شدت تقویت خواهند کرد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات