پایگاه خبری دنیای سرمایه

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه

ابهام مسمومیت تعدادی از اهالی رضوانشهر

ابهام مسمومیت تعدادی از اهالی رضوانشهر

تهوع، استفراغ و دل پیچه علائم بیماری است که از هشتم تیر ماه اهالی رضوانشهر تالش را به بیمارستانها کشیده است. مسئولان می گویند بر اوضاع مسلط هستیم و مشکل را برطرف کردیم اما همچنان خبر از مراجعه ی افرادی با علایم مذکور به مراکز درمانی دیده شده.

به طوری که بسیاری از کسانی که بیمار شده اند برای درمان به بیمارستان های شهرهای اطراف می روند.

حالا اما رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش شمار مسمومیت‌های رضوانشهر به ۲۶۰ تن خبر داد و گفت که تیم های درمانی در محل بیمارستان به حالت آماده باش هستند.

محمدتقی آشوبی در ادامه می گوید که جهت بررسی موضوع، شناسایی منشأ بیماری و همچنین اقدامات بهداشتی و درمانی لازم، اقدامات لازم در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با هماهنگی دستگاه‌های مسؤول در شهرستان، صورت گرفته است همچنین مقرر شده تا شبکه بهداشت و درمان شهرستان رضوانشهر به فوریت نسبت به بررسی‌های اپیدمیولوژیک جهت پیدا کردن علل احتمالی از طریق سنجش آب شرب شهرستان از نظر آلودگی میکروبی و میزان کلر باقی مانده آب اقدام کند.

گفته می شود منشا بیماری آب آشامیدنی شهر است باکتری های بیماری زا به طریقی وارد لوله های شبکه آب آشامیدنی شهرستان رضوانشهر شده است و این خود عامل بیماری است. همین امر باعث شده است تا مردم برای مصرف آب آشامیدنی به آب معدنی رو بیاورند اما آب معدنی یا کمیاب شده است و یا حتی در بعضی فروشگاه ها به قیمت گران تر فروحته می شد که اداره ی اصناف به این امر ورود کرده و قیمت ها را کنترل می نماید.

بسیاری از مردم در این چند روز برای تامین آب مصرفی به شهرهای اطراف رو آورده اند.

در همین حال شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در پی انتشار مطلب «مسمومیت جمعی از شهروندان رضوانشهری» پاسخی به رسانه ها فرستاد.

در پاسخ آبفای گیلان آمده است:

با توجه به مطلب منتشر شده با عنوان «مسمومیت جمعی از شهروندان رضوانشهر با علایم تهوع همراه با درد بدن و سوزش معده و تشخیص اولیه مبنی بر آلودگی آب» در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها پاسخ شرکت آب و فاضلاب استان گیلان به شرح ذیل جهت تنویر افکار عمومی مطرح می‌شود:

بر اساس بررسی‌های انجام شده در سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ و گزارشات بهره‌برداری هیچ حادثه کیفی در خصوص اختلال در روند گندزدایی و بروز شکستگی در شبکه توزیع طی روزهای اخیر گزارش نشده است.
به منظور حصول اطمینان از روند مطلوبیت کیفیت آب شرب، شستشوی شبکه توزیع مناطق مورد نظر طی شب گذشته انجام و کلر باقیمانده در محدوده استاندارد افزایش یافت.

به رغم بیانیه شرکت آبفای گیلان مردم شهر همچنان اعتقاد دارند دلیل شیوع بیماری و مسمومیت ، آب آشامیدنی شهر است.

یک شهروند رضوانشهری امروز وضعیت حال فرزند خود را در شبکه های مجازی چنین شرح داد:

همشهری های عزیز خیلی مواظب باشید، از دیروز پسر من یکسره حالش به هم خورده و خیلی از همشهریا هم همینجوری هستند و راهی درمانگاه و بیمارستان شده اند.

فرد دیگری نیز با اعلام اینکه من هم خیلی وضع خوبی ندارم با نگرانی نوشته است که من نگرانم چون اصلا معلوم نیست این بیماری واقعا از چیه! میگن از آب مسمومه ولی اداره آب تکذیب کرد.در هر صورت مواظب باشید.

فضای مجازی در شهرستان رضوانشهر پر از این پیام های نگران کننده است.

بهر حال در حالیکه مسئولان شهرستان و استان اصرار بر کنترل اوضاع دارند اما خبرهای دریافتی از این شهر کوچک استان گیلان حکایت از مراجعه تعدادی از مردم رضوانشهر بر اثر تهوع، استفراغ و دلپیچه به بیمارستان شهر دارد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات