پایگاه خبری دنیای سرمایه

ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران وظیفه باشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان

مدیرعامل باشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان (BMB انگلستان) اظهار کرد:باشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان به سبکی از خدمات روی آورده که مورد توجه خیلی از سرمایه‌گذاران کوچک، خاص و بزرگان این حوزه قرار گرفته است. این باشگاه سرویس‌های خدماتی متنوعی برای سرمایه‌گذاران کلان خود ایجاد کرده و از بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد نیز به صورت افتخاری دعوت به حضور و ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران دائمی خود کرده است.

دکتر حسین سیرانی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ با بیان اینکه در ابتدای تاسیس باشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان، هدف بنده این بود که نوع بازارهای هدف و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در یک راستا تعیین شود، گفت: بر همین اساس با سرمایه‌گذاران مختلف ارتباط برقرار کرده و زمینه را برای هم‌افزایی بین آنان فراهم کردیم. با توجه به استقبال زیاد از این فعالیت، با مرور زمان وسعت این نگرش جدید افزایش یافت و زمینه برای توسعه آن بیشتر مهیا شد. در حال حاضر نیز در تلاش هستیم تا با اتمام پروژه‌های ناتمام و تامین نیاز سرمایه‌پذیران در حوزه‌های مختلف، زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری را ارتقاء بخشیده و در حوزه‌های دانش‌بنیان و تامین منابع آن نیز فعالیت‌های زیادی را انجام دهیم که به‌زودی شاهد چهارمین ایونت سرمایه‌گذاری ما در تابستان امسال خواهید بود.

وی افزود: باشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان به سبکی از خدمات روی آورده که مورد توجه خیلی از سرمایه‌گذاران کوچک، خاص و بزرگان این حوزه قرار گرفته است. این باشگاه سرویس‌های خدماتی متنوعی برای سرمایه‌گذاران کلان خود ایجاد کرده و از بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد نیز به صورت افتخاری دعوت به حضور و ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران دائمی خود کرده است. این هم‌افزایی، یکی از جاذبه‌های استراتژیک باشگاه را رقم زده، به‌طوری که بسیاری از سرمایه‌گذاران از این طریق در باشگاه BMB عضو می‌شوند.

مدیرعامل باشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان (BMB انگلستان) تصریح‌کرد: خوشبختانه ما در این مدت رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را داشته‌ایم. باشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان با انجام زیرساخت آینده‌پژوهانه خود که حاصل ۱۰ سال مطالعه و تجربه بوده و همچنین کشف نیازهای پنهان این قشر، بسیار رشد کرده و زمینه جذب سرمایه‌گذاران مختلف را فراهم آورده است. به عنوان مثال، بسیاری از افراد با سرمایه‌ای بیش از هزاران میلیارد تومان به عضویت دائم این باشگاه درآمده و برخی نیز با عضویت غیردائم به شکل یک شبکه به دیگر سرمایه‌گذاران خدمات متقابل ارائه می‌دهند. لازم به یادآوری است، باشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان در صدد است تا با نیازسنجی سرمایه‌گذاران، نیازهای مخاطبان را برطرف کرده و به هر کسی به تناسب ظرفیت‌های او سهمی ببخشد.

وی تصریح‌کرد: به اعتقاد بنده، تحریم موجب شده که فعالان اقتصادی بیش از گذشته با هم در ارتباط بوده و خلاقیت بیشتری داشته باشند. از سوی دیگر، دولت‌مردان، سیاست‌گذاران و اقتصاددانان در حال انجام فعالیت‌های خود بوده و اگرچه آزادی عمل سابق را ندارند، اما بسیاری از اقدامات مورد نظر را البته با هزینه بیشتر انجام داده‌اند. با توجه به موارد اشاره‌شده، تحریم‌ها به جای مانع شدن فعالیت‌ها، آن‌ها را زمان‌برتر و پر هزینه‌تر کرده است.

مدیرعامل باشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان (BMB انگلستان) تاکید‌کرد: تمرکز عمده باشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان،  سرمایه‌گذاری و تمرکز بر انجام رویدادهای مرتبط با این موضوع است. در شرایط کنونی این باشگاه بزرگ‌تر شده، اما اهداف متعالی آن محقق نشده است. علاوه بر این، این باشگاه در سال‌های گذشته رویدادهای متعدد سرمایه‌گذاری برای اعضا خود برگزار می‌کرد، اما در سال ۱۴۰۰ این فرصت برای ما به دلیل گسترش کرونا چندان فراهم نشد، با این حال در صدد هستیم تا در سال ۱۴۰۱ رویدادهای سرمایه‌گذاری را اجرا کرده و مخاطبان بیشتری جذب کنیم. خوشبختانه در سال جاری برنامه‌های اجرایی باشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان کاملا مشخص بوده و سناریوهای اجرای آن نیز تعیین شده است.

وی اضافه‌کرد: باشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان، یک باشگاه کاملا خصوصی است و در صدد است تا با همکاری بیشتر با بخش‌های خصوصی مختلف، دایره فعالیت‌های خود را افزایش دهد، به همین دلیل در صدد هم‌افزایی بین سرمایه‌ها برای ورود به طرح‌های بزرگ و ابر پروژه‌ها است، به‌طوری که از این پس شاهد انباشت سرمایه فقط در یک بخش مانند ساختمان نباشیم. موضوع قابل توجه اینکه در اهداف کوتاه‌مدت خود به دنبال بزرگ‌ترین بیزینس سنتر خاورمیانه با رویکرد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

سیرانی اضافه‌کرد:بنده شخصا خیلی علاقه‌مند به کاربرد واژه‌ها و نگرش‌های منفی نیستم.متاسفانه روابط سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور با دولت‌مردان و نهادهای دولتی شفاف و مرتب نیست. بسیاری از این سرمایه‌گذاران تمایل زیادی برای ورود سرمایه‌های خود به کشور دارند، ولی به دلیل بی‌توجهی نهادهای دولتی یا قوانین دست و پاگیر این موضوع محقق نشده است. برای مثال، اکثر آنان از بی‌احترامی‌ها و بی‌انگیزگی نهادها ناراضی هستند، در حالی که اگر این رضایت وجود داشت، حاضر هستند تا بدون کسب سود هم در پروژه‌های بزرگ ملی مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل باشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان (BMB انگلستان) اضافه کرد:به اعتقاد بنده؛ با وجود فرصت‌های زیاد، ذخایر معدنی نامحدود و حتی منابع انسانی ارزان در ایران، مردم کشورمان چندان تلاشگر نیستند. برخی از سرمایه‌گذاران با تمام وجود مایل به سرمایه‌گذاری بوده، اما استقبال چندانی از سرمایه‌گذاری آنان از سوی مردم صورت نمی‌گیرد. به بیانی دیگر، بسترها به اندازه کافی وجود دارد، ولی افرادی که از این بسترها به نحوی مطلوب بهره گیرند، اندک هستند و این ریشه در نگرش مردم به حوزه کسب‌وکار دارد.

وی در پایان متذکر شد:سرمایه‌گذاران بزرگ به دنبال حس خوب زندگی توام با احترام هستند، به‌طوری که از قید سودهای کلان برای این موضوع خواهند گذشت. در حال حاضر بخش‌های مختلف کشور به سرمایه‌های زیادی نیاز دارند که با کمال میل از جانب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشگاه قابلیت تامین شدن را دارد، اما باید دانست که این موضوع در گروی جلب نظر آنان است. قطعا تا زمانی که ما برای سرمایه‌گذاران احترام قائل نباشیم، از سطحی‌نگری به آنان دست برنداریم و آن‌ها را ساعت‌ها پشت درب نهادهای دولتی در انتظار قرار دهیم، توقعی برای همکاری از آنان نیز وجود نخواهد داشت. باشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان BMB  تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا تسهیل‌گری باشد بین این بزرگواران و مجموعه‌های مجری دولتی و خصوصی، از این‌رو آمادگی پذیرش نظرات، نگرش‌ها و راهکارهای شما بزرگان را نیز داریم. دیدار شما در باشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان موجب مباهات ما است.

انتهای‌پیام/

 

 

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات