پایگاه خبری دنیای سرمایه

افزایش قیمت سکه حباب نیست حقیقت است حقیقت!

عارف واحد ناوان / در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۴ میلیون و ۳۳۳ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۴۹ میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۵۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.سکه این روزها رکورد زد و دلار در حالی از ۶۳ هزار تومان فراتر رفت که عبدالناصر همتی در دولت پیشین نقش اپوزیسیون را داشت.
افکار عمومی در سال‌های پایانی دولت روحانی دل خوشی ازعملکرد مجموعه دولت نداشتند.حالا همتی و یارانش دولت را در دست گرفته اند. همتی نه در کسوت رییس کل بانک مرکزی بلکه اینبار در قامت وزیر اقتصاد می گوید که به بانک مرکزی در مهار تورم کمک می‌کنیم.
امروز اما از بانک مرکزی خبری به رسانه ها رسید که در نوع خود شاید تسکینی برای دردهای اقتصاد رنجور کشور باشد.بانک مرکزی اعلام کرد؛ از هفته جاری روزها و میزان عرضه و فروش سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزایش یافته و معاملات حراج انواع سکه در سه روز در هفته ( شنبه ، دوشنبه و چهارشنبه ) برگزار خواهد شد.
مسئولان بانک مرکزی همچنین بر این باورند که با توجه به افزایش قیمت انس جهانی طلا و از طرف دیگر تشدید معاملات سفته بازی طلا، نرخ موجود سکه در بازار شدید حبابی است و احتمال ریزش آن وجود دارد. لذا به مردم پیشنهاد می کند که در صورت نیاز خرید خود را از طریق مرکز مبادله ارز و طلا انجام دهند.بانک مرکزی در شرایطی تلاش می کند به جامعه القا کند این افزایش دلار و طلا حباب است که حافظه تاریخی مردم ایران گویایی این است هر آنچه در کشور ما گران می شود دیگر هرگز به نرخ و قیمت قبلی بر نمی گردد. درست از همین روی بدون جهت گیرهای سیاسی به آقایان همتی و فرزین (وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی) باید متذکر شد که افزایش قیمت سکه حباب نیست حقیقت است حقیقت!

پایگاه خبری دنیای سرمایه

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات