پایگاه خبری دنیای سرمایه

وحید روانپرور :

افزایش قیمت مواد اولیه مهمترین مشکل صنعت چرم است

نبود ماشین آلات ،‌ افزایش قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی از مهمترین مشکلات صنعت چرم کشور است.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین چرم وحید فعالیت خود را در زمینه تولید کفش در سال ١٣١١  از شهر تبریز با سفارشی دوزی آغاز کرد و در سال ١٣٣٠ با مهاجرت به تهران و با افتتاح نخستین فروشگاه در میدان منیریه به ادامه فعالیت پرداخت. به تدریج و با توسعه این شرکت ، تولید از حالت سفارشی‌دوزی خارج شد و به صورت سری‌دوزی و انبوه ادامه پیدا کرد تا اینکه فروشگاه چرم وحید در سال ۱۳۵۶ به خیابان باغ سپهسالار انتقال یافت . فرآیند رشد شرکت چرم وحید از اواخر دهه ۱۳۷۰ شتاب بیشتری گرفت و تعداد شعبات این تولیدی افزایش یافت. علاوه بر این شرکت با رشد کمی و افزایش تیراژ تولید، از توجه به کیفیت و مدل‌های روز نیز غافل نماند و خط تولید خود را به ماشین‌آلات ایتالیایی پیشرفته مجهز ساخت.

وحید راونپرور ، مدیرعامل شرکت چرم وحید با اشاره به افزایش شعبات این شرکت گفت: چرم وحید به طور تخصصی در حوزه محصولات کیف و کفش فعالیت می کند و در حال حاضر ۱۶ شعبه فعال، شامل ۵ شعبه در تهران و ۱۱ شعبه در شهرستان دارد که تا پایان سال آینده، تعداد شعب  به  ۳۵  عدد خواهد رسید.

وی در خصوص مشکلات صنعت چرم ایران عنوان کرد:‌ علاوه بر نبود ماشین‌آلات ،‌ افزایش قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی از مهمترین مشکلات صنعت چرم کشور است. افزایش قیمت مواد اولیه و دستمزد کارگران، باعث افزایش بهای تمام شده محصولات چرمی شده، در حالی که تا دو سال پیش محصولات چرمی ایران نسبت به کشورهای رقیب قیمتی رقابتی داشت؛ ‌اما در حال حاضر قیمت مواد اولیه از جمله چرم در ایران از قیمت جهانی بیشتر می باشد.

 مدیرعامل شرکت چرم وحید افزود: به طور مثال هر فوت چرم در ایران بین ۱۴۰ تا ۱۷۰ هزار تومان به فروش می رسد که این میزان در ترکیه بین ۱.۸ تا ۳ دلار است، از اینرو برخی مواقع واردات مقرون به صرفه تر است. به نظر می رسد که اگر بهای تمام شده در کشور افزایش پیدا کند،‌  محصولات ایرانی قابل رقابت با کشورهای دیگر نخواهد بود، چراکه با گران شدن محصولات ایرانی، ‌قطعا مصرف‌کنندگان به سمت خرید برندهای خارجی می روند.

روانپرور با ذکر اینکه در حال حاضر کیفیت محصولات ایرانی قابل رقابت با محصولات خارجی است، خاطر نشان کرد: ‌بعضا در برخی مواقع کیفیت محصولات ایرانی بالاتر از نمونه خارجی آن است. از سوی دیگر  کفش  و صندل ایرانی با قیمت ارزان‌تری صادر شده و عمده مقاصد صادراتی آن  کشور های عراق، ‌افغانستان،‌ آذربایجان است.

وی با تاکید بر کیفیت چرم وحید و قیمت رقابتی آن اظهار کرد: این محصول باید به کشورهایی صادر شود که مردم در آن قدرت خرید بالایی داشته باشند، به این منظور باید استانداردهای لازم در تهیه چرم رعایت شده و بسترهای لازم برای تبادل کالا و پول فراهم شود.

مدیرعامل شرکت چرم وحید در خصوص دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز این صنعت نیز گفت: ماشین آلات نو  گران و واردات آن نیز سخت است. اما ماشین آلات فرسوده را می توان با قیمت پایین‌تری خریداری کرد که این امر به رشد صنعت کمک می کند.

روانپرور با ذکر اینکه دهمین نمایشگاه بین المللی امپکس، کیف و کفش، چرم و صنایع وابسته تهران عملکرد مطلوبی داشته و می توان  آن را با نمایشگاه های بین المللی قابل مقایسه دانست، عنوان کرد: خوشبختانه غرفه‌سازی ها در ایران خیلی خوب انجام شده است و به طور کل بستر نمایشگاهی فرصتی برای ارتباط بین مدیران و مشتریان خواهد شد.

وی در پایان نیز از دولت درخواست کرد تا چوب لای چرخ تولید و بخش خصوصی نگذارد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات