پایگاه خبری دنیای سرمایه

افزایش ۳ برابری تولید قطعات در سال‌های آتی

مدیرعامل شرکت آسیا لنت گفت: یکی از اهداف توسعه‌ای این شرکت، افزایش تولید است که در نظر داریم با هدف‌گذاری مناسب به آن دست پیدا کنیم. بر اساس پیش‌بینی‌ها، تولید قطعات شرکت آسیا لنت در سال‌های آتی تقریبا ۳ برابر می‌شود و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص خواهد داد.

محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین، با اشاره به اینکه هم‌اکنون میزان فروش شرکت آسیا لنت نسبت به سال گذشته رشد ۶۰ درصدی داشته و با توجه به اقدامات انجام‌شده، در آینده نیز افزایش خواهد یافت، گفت: قابل ذکر است، یکی از دلایل این رشد، به کاهش واردات کالاهای مشابه تولید داخل بازمی‌گردد که انگیزه تولیدکنندگان را برای افزایش میزان تولیدات تقویت کرده است. در همین راستا، شرکت آسیا لنت درصدد توسعه بازار قطعات تولیدی خود به دیگر بازارهای خارجی است و هما‌ن‌طور که اشاره شد، میزان تولید و به تبع آن فروش خود را افزایش داده تا ضمن تامین نیاز خودروسازان داخلی، نیاز خودروهای پرتیراژ خارجی را نیز تامین کند.

وی افزود: یکی از اهداف مستمر شرکت آسیا لنت، تقویت کیفیت قطعات تولیدی است، به همین دلیل از نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی استفاده کرده و در سطح بهترین قطعه‌سازان خارجی فعالیت دارد. همچنین این شرکت از تجربیات کشورهایی همچون آلمان، چین و… برای رعایت استانداردهای کیفی استفاده می‌کند. لازم به ذکر است، این شرکت هزینه‌های زائد تولید را پایین آورده تا محصولات خود را با قیمت بسیار مناسبی تولید کند و با هزینه مناسبی نیز به دست مشتریان برساند. از طرفی، به تناسب این کیفیت، قیمت مناسبی نیز برای این محصولات در نظر گرفته شده تا قابل رقابت باشد،بر همین اساس قیمت قطعات تولیدی شرکت آسیا لنت از قطعات تولیدی کشورهای هند و چین پایین‌تر است.

نجفی‌منش تصریح کرد: یکی از اهداف توسعه‌ای این شرکت، افزایش تولید است که در نظر داریم با هدف‌گذاری مناسب به آن دست پیدا کنیم. بر اساس پیش‌بینی‌ها، تولید قطعات شرکت آسیا لنت در سال‌های آتی تقریبا ۳ برابر می‌شود و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص خواهد داد.از سوی دیگر، این شرکت برای بهبود محیط کار، غبارگیری‌هایی ایجاد کرده تا فاضلاب این شرکت پس از تسویه برای بخش کشاورزی قابل استفاده باشد.

وی افزود: یکی از مهمترین ایرادهای وارده به این صنعت، قیمت‌گذاری دستوری است که موجب اختلاف ۱۵۰ میلیونی قیمت کارخانه‌ای خودرو با بازار شده و رانت و واسطه‌گری را به همراه داشته است، در حالی که پیش از این بین قیمت کارخانه و بازار تعادل برقرار بود و تقاضای خودرو نیز به صورت کاملا واقعی تعیین می‌شد.

مدیرعامل شرکت آسیا لنت اضافه‌کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاری زیادی در بخش صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی صورت گرفته که اشتغال گسترده‌ای را هم ایجاد کرده است. به اعتقاد بنده، اگر دولت از دخالت در صنعت خودرو دست بردارد و تنها به عنوان نهاد ناظر در این بازار ورود کند، بسیاری از مسائل آن به مانند دیگر حوزه‌ها حل خواهد شد. از سوی دیگر، مسئولان و نهادهایی مانند وزارت صمت به جای پاسخگویی به بحران‌های این بازار می‌توانند به عنوان مطالبه‌گر عمل کنند.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات