پایگاه خبری دنیای سرمایه

مشاور ارزیابی کیفی پیمانکاران مطرح کرد

امکان رقابت در بازار آلمان با مدیریت کیفیت و تفکر چابک

امکان رقابت در بازار آلمان با مدیریت کیفیت و تفکر چابک

کار کردن با شرکت‌های آلمانی بدون استانداردهای سیستم‌های مدیریت کیفیت، امنیت اطلاعات و مباحث مربوط به محیط‌زیست و همچنین قوانین ایمنی شغلی و گواهینامه‌های بین‌المللی در این خصوص غیر ممکن نیست، ولی هرگز نمی‌تواند به عنوان یک رابطه تجاری پایدار بلندمدت باشد.

استانداردهای ایزو زبان مشترک کسب‌وکارهای بین‌المللی در آلمان است. فعالیت اصلی ما مشاوره و پیاده‌سازی استانداردهای بین‌المللی برای شرکت‌های کوچک و متوسط در آلمان است. در اکثر موارد شرکت‌ها امکان اخذ ۸۰ درصد کمک‌هزینه دولتی و تا سقف ۳۰۰ هزار یورو در طی سه سال را دارند.

رضا عبدی، مشاور ارزیابی کیفی پیمانکاران برای شرکت‌های کوچک و متوسط در آلمان که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در شهر برلین به پایان رسانده و بعد از آن MBA و DBA در شاخه کارآفرینی را دنبال کرده است، گفت: پیدا کردن پیمانکاران مناسب در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی، توسعه نرم‌افزار، تامین ماشین‌آلات و صنعت خودرو از مهمترین فعالیت‌هایی است که انجام می‌دهیم.

وی در ادامه افزود: فعالیت‌های بنده، بیشتر بر ارزیابی کیفیت پیمانکاران در شرکت‌های کوچک و متوسط تمرکز دارد که شامل برگزاری جلسات آموزشی در کشورهای مختلف نظیر آلمان، اتریش، سوئیس، ترکیه، امارات متحده عربی (دبی)، قطر و عمان است.

در این میان، بهبود عملکرد و کیفیت پروژه‌های شرکت‌ها به وسیله ارتقاء توانمندی‌ها و پیشرفت‌های فنی آن‌ها مهمترین هدفی است که آن را دنبال می‌کنم.

این مشاور با تجربه با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای را با تمرکز بر مدیریت کیفیت ارائه می‌دهد، اظهار کرد: در شرایط بازار پر رقابت آلمان، خدمات ما برای شرکت‌های آلمانی یا شرکت‌هایی که در آلمان ثبت شده‌اند،  امکان اخذ کمک هزینه‌های توسعه کسب و کار تا سقف ۸۰ درصد هزینه‌ها را فرآهم می‌کنیم که این کمک مالی به شرکت‌های کوچک و متوسط، امکان دستیابی به توانایی‌های لازم برای ادامه کار و رقابت بازار را می‌دهد.

به گفته عبدی، هدف اصلی ارزیابی کیفیت پیمانکاران در شرکت‌های کوچک و متوسط، بهبود فرآیندها، افزایش کارایی و ارتقاء استانداردهای عملکردی است و تلاش بنده بر این است تا با ارائه راهکارهای مؤثر، به شرکت‌ها کمک کنم تا بهترین عملکرد ممکن را از پیمانکاران خود بخواهند.

وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت‌های انجام‌شده، دستاوردهای قابل توجهی در بهبود کیفیت و افزایش بهره‌وری شرکت‌ها رقم خورده است. شایان ذکر است، خدمات ما به شرکت‌ها در توسعه و افزایش کیفیت خدمات آن‌ها کمک کرده و بهترین نتایج ممکن را به آن‌ها ارائه داده‌ایم.

این مشاور ارزیابی کیفی پیمانکاران در پاسخ به این سوال که «در مواجهه با تفاوت‌ها و چالش‌های میان کشورها چگونه عمل می‌کند» گفت: در چنین شرایطی، از شناخت فرهنگ‌ها و قوانین محلی بهره می‌برم.

توانمندی در تعامل با تنوع فرهنگی و اعتبار بین‌المللی در اجرای پروژه‌ها، از مهارت‌های کلیدی محسوب می‌شود. تفاوت‌های فرهنگی را به عنوان یک فرصت برای بهبود فرآیندها و افزایش هماهنگی در پروژه‌ها می‌شناسم و در تلاش هستم تا با استفاده از تجربیات گذشته، بهترین نتایج رقم بخورد.

عبدی با بیان اینکه اغلب مدیران عامل در شرکت‌های بین‌المللی کوچک با تعداد کارمندان زیر ۱۰ نفر تلاش می‌کنند که راه‌ها و فرآیندهایی که در کشور مقصد خود داشته‌اند را در کشور آلمان پیاده‌سازی کنند، گفت: به دلیل ساختار کاملا متفاوت در آلمان معمولا این رویکرد، چندان مناسب نیست و بسیاری از شرکت‌ها بعد از گذشت چندین ماه و بعضا چند سال با صرف هزینه‌های زیاد مجبور به ترک بازار می‌شوند.

شرط بقاء در بازاری بین المللی همچون آلمان، ارائه یک کیفیت ممتاز و همچنین داشتن تفکر چابک برای رشد پایدار عرضه کنندگان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد از کل کسب‌وکارهای فعال در آلمان به عنوان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط شناخته می‌شوند، اظهار کرد: حدود ۳/۲ میلیون شرکت، یعنی تقریبا ۹۹/۳ درصد شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱ شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(KMU) و ۲/۶ میلیون شرکت خُرد و حدود ۲۰ هزار و ۸۰۰ شرکت بزرگ بودند.

این واقعیت معمولا نکته بسیار مثبتی برای کسانی است که قصد گسترش کسب‌وکار خود در آلمان دارند.

مشاور ارزیابی کیفی پیمانکاران در پاسخ به این سوال که «آیا می‌توان پیش‌بینی کرد، کدام کسب‌وکارها در آینده موفق‌تر خواهند بود؟» گفت: پیش‌بینی کردن در مورد کسب‌وکارهای موفق در آینده دشوار است.

هرچند اعداد و ارقام سال‌های گذشته می‌توانند تصویری از روندهای آینده را نشان دهند، اما هیچ‌کس نمی‌تواند با اطمینان بگوید که کدام صنایع و کسب‌وکارها بهترین عملکرد را خواهند داشت. بسیاری از این آمارها را می‌توان از گزارش‌های سالانه بانک‌ها از جمله فولکس بانک و اشپارکاسه به دست آورد.

عبدی، نوع برقراری ارتباطات را یکی از اشتباهات رایج دانست و افزود: اهمیت دادن بر کمیت ارتباط برای شرکت‌های خارجی مهم است. به عنوان مثال، یک مشتری چینی داشتم که برای ورود به بازار آلمان به تمامی تامین‌کنندگان حوزه کاری خود در آلمان ایمیل زده بود و از آن‌ها تقاضای یک جلسه مشترک کرده بود.

طبق تجربه شخصی بنده، این نوع برقراری ارتباط معمولا برای شرکت‌های آلمانی بسیار جذاب نیست و روزانه شرکت‌های آلمانی بسیاری از این نوع ایمیل‌ها را دریافت می‌کنند که بدون هیچ‌گونه پاسخی می‌ماند.

وی تصریح کرد: طبق تجربیات بنده، حضور در نمایشگاه‌ها و جمع کردن کارت‌های ویزیت تقریبا اثر موثری ندارد، جز اینکه چند ایمیل به ایمیل‌های شما اضافه یا بانک اطلاعاتی شما تکمیل شود. باسابقه قدیمی تجارت باید به این نکته توجه داشته باشیم که شرکت‌ها با یکدیگر معامله نمی‌کنند، بلکه انسان‌ها هستند که در مرحله آخر تصمیمات را می‌گیرند.

مشاور ارزیابی کیفی پیمانکاران به یکی از روش‌های کاربردی اشاره کرد و گفت: یکی از مشتریان بنده، قبل از شرکت در هر نمایشگاهی، لیست  شرکت‌کنندگان را مشاهده می‌کند و از بین آن‌ها چند مورد را انتخاب و به آن‌ها ایمیل می‌زند و با معرفی شرکت خود، درخواست می‌کند که در روز بازدید از نمایشگاه، یک فرد مسئول در غرفه را به او معرفی کنند.

البته این روش چندین مزیت دارد که نخستین آن، این است که شرکت بازدیدشونده فرصت یک ارزیابی کلی از شرکت و نوع کسب‌وکار شما خواهد داشت و بعضا امکان دارد که فرد پاسخگو در روز نمایشگاه صرفا به خاطر بازدید از شرکت شما در نمایشگاه حاضر شود تا پس از آن از طریق ایمیل با افراد در تماس باشید.

ناگفته نماند، طبق تجربه سال‌های گذشته بنده، رفت‌وبرگشت ایمیل‌ها اصولی دارد که متاسفانه در اکثر موارد رعایت نمی‌شود. از طرفی، اینکه تمامی کارها بدون مذاکره تلفنی یا حضوری و فقط از طریق ایمیل انجام شود، بسیار مشکل است.

به گفته عبدی، بسیاری از بازدیدهای نمایشگاهی، هزینه‌های زیادی را می‌طلبد و متاسفانه بازدهی آن‌چنانی برای شرکت‌های خارجی ندارد. در اکثر موارد برقراری ارتباط با شرکت‌ها به دلیل عدم آگاهی از الزامات قانونی یا نوع فرهنگ تجارت در آلمان یا موارد دیگر، تقریبا با شکست مواجه می‌شوند.

وی روند گسترش و تاسیس کسب‌وکارهای کوچک توسط بانوان کارآفرین و مهاجرین را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هر روزه به تعداد مهاجرین و بانوان کارآفرین در آلمان افزوده می‌شود.

مشاور ارزیابی کیفی پیمانکاران در پایان افزود: طی سال‌های گذشته، بسیاری از شرکت‌ها نتوانستند برای خود و کسب‌وکارشان جایگزین مناسبی پیدا کنند، به‌طوری که به دلایل مختلف از جمله بازنشستگی، بیماری یا عدم پیدا کردن یک فرد، مجبور به فروش یا تعطیل کردن واحد تجاری خود شده‌اند.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات