پایگاه خبری دنیای سرمایه

ایرباس ۳۵۰ فراتر از انتظار بازار

اولین ایرباس آ۳۵۰ سری ۹۰۰ امارات نخستین پرواز خود را به پایان رساند و فرآیند عملیاتی شدن آن آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی دنیای سرمایه به نقل از انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران؛ انتظار می‌رود امارات از توانایی‌های این هواپیما برای دستیابی به بازارهای کوچک‌تر که با آ۳۸۰ قابل دسترس نیستند، استفاده کند.

امارات معتقد است اولین فروند در ماه اکتبر وارد بازار خواهد شد. با این حال، به دلیل اینکه ایرباس با مشکلات زنجیره تامین و موارد دیگر مبارزه می‌کند، چند تاخیر در تحویل وجود خواهد داشت. امارات انتظار دارد ده فروند تا پایان مارس ۲۰۲۵ به بهره برداری برسد. لیون، بمبئی، مسقط و چندین شهر دیگر به عنوان مقاصد پروازی پیش‌بینی شده‌اند.

این ده فروند در یک کابین سه کلاسه وارد خواهند شد که به گفته امارات برای پروازهای کوتاه تا متوسط بهینه است. با این حال، سرنوشت باقیمانده سفارش هنوز مشخص نیست.

قرارداد خرید ۱۵ فروندآ۳۵۰ سری ۹۰۰ در نمایشگاه هوایی دبی ۲۰۲۳ امضا شد، ارزش این قرارداد حدود ۶ میلیارد دلار تخمین زده می شود. در این نمایشگاه امارات سفارش خرید ۶۵ فروند هواپیما امضا کرد تا نقش محوری خود را در آینده بلندمدت شرکت حفظ کند.
ایرباس ۳۵۰ بخشی از یک دوره اساساً جدید برای خطوط هوایی است، دورانی که باعث دور شدن آنها از بکارگیری بوئینگ ۷۷۷ و ایرباس ۳۸۰ خواهد شد.

 

 

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات