پایگاه خبری دنیای سرمایه

بایــد با اقتـصاد جهان آشتـی کنیم

عادل مکانی، از سال 1380 تا سال 1385 مدير توليد و مدير فنی کارگاه توليدی و پرسکاری در زمينه لوازم برقی الکتريکي صنعتی بوده و از سال 1385 وارد کار چاپ و تبليغات شده و 6 ماه پس از آن با تاسيس شرکت تبليغاتی رسما وارد اين صنف شده است. در ادامه، در سال 1390 با توليد کاغذ پشت چسبدار وارد بازار کاغذهای چسبدار و ليبل و دو سال پس از آن شروع به توليد محصولات کاغذی و ليبل کرده که همچنان در حال فعاليت است. وی در حال حاضر به عنوان مديرعامل گروه توليدی عادل، در صنعت چاپ و توليد ليبل فعاليت دارد و با تلاش‌های فراوان، زمينه اشتغال و فعاليت را براي علاقه‌مندان به اين صنعت فراهم کرده است. به گفته وی، توليدات اين مجموعه منجر به کاهش واردات محصول مربوطه شده و سهم قابل توجهي از بازار را در اختيار گرفته است.

به گزارش خبرنگار دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین مهندس عادل مکانی مدیر تولید و مدیر فنی کارگاه تولیدی و پرسکاری گفت: عمده‌ترین و شاخص‌ترین محصولات ما لیبل پرینت، لیبل میوه، لیبل دورآبی و داروخانه‌ای، چاپ لیبل، برچسب مواد غذایی و بهداشتی و… فاکتور فروش عمومی، برش و بسته‌بندی کاغذ پشت چسب‌دار جهت مصارف پرینت می‌باشد. استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه ژاپنی (کاغذ) سبب کیفیت فوق‌العاده محصولات شده و بسیار حائز اهمیت است. در اختیار قرار دادن سفارش‌ها در کمترین زمان به مشتریان، ارتباط موثر با آن‌ها، خدمات پس از فروش و همچنین رفع مشکلات احتمالی فروش و خدمات به‌طور اثربخش از مزیت‌هایی است که آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون ارتباط خوبی با مشتریان خود در بازار داخل داریم و سعی ما بر این است تا در زمینه فروش و فعالیت‌مان، بازخوردهای خوبی را داشته باشیم. با توجه به اینکه برخی از مشتریان خارجی نمونه‌هایی از کارهای ما را دیده‌اند، به تولیدات این مجموعه علاقه‌مند شده و با برنامه‌های جامع و مدون بازاریابی درصدد هستیم که برای افزایش فروش و دستیابی به بازارهای خارجی حداکثر تلاش‌مان را انجام دهیم. هر چند نفوذ در بازارهای جهانی نیازمند الزامات خاصی است و عرصه رقابت در آنجا بسیار تنگ است، اما با ایجاد مزیت‌هایی در تولید، درصدد ورود به این بازارها هستیم.

مکانی گفت: بی‌شک تولید، عرصه رقابت و ایستادگی است و مجموعه‌هایی که بتوانند از ماشین‌آلات و تکنولوژی روز استفاده کنند، می‌توانند در این رقابت پیروز شوند. گروه تولید عادل نیز برای تولیدات محصولات مورد نیاز، از ماشین‌آلات جدید استفاده یا دستگاه‌های خود را به‌روزرسانی کرده است. کیفیت محصولات ما و مقایسه آن با نمونه‌های دیگر می‌تواند در این زمینه اطلاعات خوبی به مشتریان جدیدمان دهد.

وی افزود: جایگزینی محصولات کاغذی با سلفون، پلاستیک و حتی فویل آلومینیومی در حال سرعت گرفتن است و این یک نکته مثبتی برای این صنعت است. به نظر بنده، چاپخانه‌ها مستقیما به تولید و فعالیت کارخانه‌های دیگر وابسته هستند که با تعطیلی بسیاری از آن‌ها، رونق چاپخانه‌ها هم تحت تاثیر قرار گرفته است. قابل ذکر است، حداقل بر اساس اطلاعات موجود، رقیبی در کشورهای همسایه نداریم که با امکانات داخل کشور رقابت کنند، اما با توجه به مهاجرت برخی از همکاران به کشورهای همسایه، خطر رقبای جدید در حال شکل گرفتن است.

مهندس عادل مکانی گفت: نبود ثبات اقتصادی، تورم قیمت‌ها در بازار، تعطیلی کارخانه‌های تولیدی، مشکلات واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات، نبود قطعات یدکی و مهمتر از همه، تحریم‌های اقتصادی و عدم تناسب مالیات پرداختی با هزینه‌های جاری از جمله مشکلاتی است که هر صنعتی را زمین‌گیر و از چرخه اقتصاد خارج می‌کند. اقتصاد جهان در حال حاضر مجموعه‌ای در هم تنیده و پویا است و به‌طور جزیره‌ای قابل تعریف و تعمیم نیست، بر همین اساس باید با اقتصاد جهان آشتی کنیم.

وی افزود: رشد تولید، فرآیندی است که نیازمند الزامات مخصوص به خود است؛ الزاماتی که ریشه در ارتباط با اقتصاد دنیا دارد تا بتواند به مواد اولیه ارزان، سرمایه و تکنولوژی جدید دسترسی پیدا کند. تولیدات ما به منظور رشد، نیازمند دسترسی به بازارهای منطقه‌ای و جهانی است، به همین دلیل باید از طریق فراهم کردن مزیت رقابتی، بستر بهره‌وری ایجاد شود تا تولیدکننده به شرایط دلخواه برای رقابت‌پذیر کردن محصول خود دست یابد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات