پایگاه خبری دنیای سرمایه

بدنه سنتی کشور با فضا نوآورانه هماهنگ نیست/ اتخاذ قوانین به‌روز رمز توسعه ایران دانش‌ بنیان

عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت استان تهران گفت: امروز چالش اصلی زیست بوم دانش‌ بنیان کشور عدم هماهنگی بدنه سنگین و سنتی قوانین جاری در کشور با این فضای نوآورانه است و پیرامون نقشی که مجمع تشکل‌های دانش‌ بنیان می‌تواند در راستای حل این چالش‌ها ایفا کند،

نریمان صدری در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ با بیان اینکه چالش اصلی زیست بوم دانش‌بنیان کشور عدم هماهنگی بدنه سنگین و سنتی قوانین جاری در کشور با این فضای نوآورانه است، پیرامون نقشی که مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان می‌تواند در راستای حل این چالش‌ها ایفا کند، گفت: این تشکل بالادستی در فضای صنفی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور است و بر اساس ماموریت این تشکل فعال در بخش خصوصی، همفکری و طرح چالش‌های کسب و کارهای مرتبط، ایجاد تعامل با نهادهای عمومی و دولتی برای طرح آنها و یافتن راه‌های تعامل کارآمد مورد انتظار است.

وی افزود:ماموریت مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران تبیین جایگاه خود، ارائه ورودی لازم به نهادهای قانونگذار و شرکت در شکل‌دهی این حرکت است که تا اینجا نیز با همفکری با قانونگذار در طراحی قانون جهش تولید دانش‌بنیان و ورود به بحث تدوین آیین‌نامه‌ها گام‌های موثری برداشته و این مسیر را با جدیت دنبال می‌کند. همچنین، در موارد تخصصی با نقش حمایتی که دارد، ورود انجمن‌ها و تشکل‌های عضو را در این گفتمان تسهیل می‌کند.

صدری در رابطه با وضعیت شرکت‌های دانش‌ بنیان در حوزه سلامت اضافه‌کرد: از منظر تاریخی صنعت سلامت ایران نسبت به کشورهای در حال توسعه شرایطی مناسب و نقش مهمی در توسعه کشور داشته است. شاهد آن شاخص‌های سلامت در مقایسه با دیگر کشورهاست؛ ایران در اکثر شاخص‌های توسعه‌ای جایگاهی بالاتر از دیگر کشورها دارد.

وی تاکیدکرد: ماموریت مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران تبیین جایگاه خود، ارائه ورودی لازم به نهادهای قانونگذار و شرکت در شکل‌دهی این حرکت است که تا اینجا نیز با همفکری با قانونگذار در طراحی قانون جهش تولید دانش‌بنیان و ورود به بحث تدوین آیین‌نامه‌ها گام‌های موثری برداشته و این مسیر را با جدیت دنبال می‌کند. همچنین، در موارد تخصصی با نقش حمایتی که دارد، ورود انجمن‌ها و تشکل‌های عضو را در این گفتمان تسهیل می‌کند.

عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت استان تهران تصریح‌کرد: انجمن شرکت‌های دانش‌ بنیان حوزه سلامت می‌کوشد با ایجاد بستری مناسب برای شرکت‌های دانش‌ بنیان حوزه سلامت علاوه بر حمایت از کسب‌وکارهای فعال، بستری حمایت گر و پایدار برای شرکت‌های نوپا بسازد. از سوی دیگر، این انجمن می‌کوشد تا با همراهی مدیران و متخصصان این حوزه در رشد و گسترش کیفیت شرکت‌ها و خدمات درمانی کشور گام موثری داشته باشد.

وی مطرح‌کرد: لازم است راه ورود شرکت‌های دانش بنیان به بازارهای دیگر باز شود تا بتوانند از سقف قیمتی که با شرایط اقتصادی کشور از بین برنده هر نوع نوآوری است، رهایی یابند. بنابراین، برای ورود به بازارهای جهانی نیاز به تعاملات سیاسی سازنده داریم تا از فناوری ایرانی استقبال شود.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات