پایگاه خبری دنیای سرمایه

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه

برنامه‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران

برنامه‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران

صنعت گردشگری بسیار شکننده و آسیب‌پذیر است و موضوعات مختلف به خصوص  روابط سیاسی، مسایل اقتصادی و حتی مسایل سلامتی و بهداشتی بر صنعت گردشگری تاثیرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه، خانم لیلا اژدری، مدیرکل سابق دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سرپرست کمیسیون بانوان انجمن دوستی ایران و آلمان، از فعالان شناخته‌شده عرصه گردشگری است.

خانم اژدری در گفت‌وگویی که با دنیای سرمایه داشتند بیان کردند که باید دقت بسیاری در این صنعت باشد تا منابع مالی، زمانی و نیروی انسانی که هزینه می‌‌شود به جا و درست مصرف شوند.

وی برنامه‌هایی که برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران دارند را به شرح زیر بیان کرد:

  • برنامه عملیاتی برای بازارها داشته و برای هر کدام برنامه‌های نفوذ در بازار و تبلیغات را طراحی می‌کنند که بسیاری از این برنامه‌ها به صورت معرفی ایران در بازارها است.
  • حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، برنامه مهم دیگری است.
  • اخیرا استفاده از سلبریتی‌ها و محصولات مختلف صنعت گردشگری، بسیار مرسوم شده که حتی با نبود بودجه مناسب، این کار را انجام می‌دهند
  • تورهای آشناسازی یکی از برنامه‌های مناسب در این راستا است؛ به این صورت که برای افراد اصلی این صنعت، یک تور آشناسازی گذاشته و آن‌ها را به ایران می‌آورید، از کشورمان بازدید می‌کنند و عکس و فیلم‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی یا شبکه‌های دوستان یا شبکه‌های حرفه‌ای خود انتشار می‌دهند.

بنابر گفته‌های ایشان، آلمان جزو بازارهای سنتی کشور ایران است و هر زمانی که اتفاق خوبی در روابط با کشورهای اروپایی رخ داده، گردشگران آلمانی با اشتیاق فراوانی به ایران سفر کرده‌اند.

به همین دلیل مهم است که با این‌ گردشگران به صورت حرفه‌ای وارد کار شویم.

ظرفیتی به عنوان انجمن دوستی ایران و آلمان در اختیار داریم.

لازم به ذکر است که اتاق بازرگانی ایران و آلمان می‌تواند بسیار متاثر از تحریم‌ها و مسایل سیاسی باشد، اما انجمن دوستی بستری را فراهم می‌کند تا این ارتباطات سوار بر رودخانه فرهنگ، آداب و رسوم، هنر و آموزش باشد که این‌ها از مسایل تحریمی و سیاسی، کمتر صدمه می‌بینند.

وی درمورد شرایط حال حاضر گردشگری در کشورمان بیان کرد: (اتفاقاتی که سال گذشته در ایران رخ داد، مزید بر علت شد تا تعداد توریست‌ها، کاهش بسیار زیادی پیدا کند و حتی به چند صد نفر رسید.

از سوی دیگر، حوادث اخیر خاورمیانه و غزه هم دلیل دیگری برای کاهش تعداد گردشگران شد، چراکه متاسفانه یک توریست خارجی، تمام منطقه خاورمیانه را یکی می‌بینند که در آن ناامنی وجود دارد.)

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات