مراسم گرامیداشت از سفرای جمهوری اسلامی ایران با حضور تنی چند از مدیران وزارت امورخارجه، سازمان توسعه تجارت ایران، اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران، اتاق مشترک بازرگانی ایران و آفریقا و اعضای هیئت مدیره شرکت روغن موتور پردیس برگزار شد.
علیرضا کریمی مدیرعامل شرکت روغن موتور پردیس در ابتدای این نشست ضمن تشکر از افرادی که در زمینه روابط تجاری ایران با آفریقا کمک بخش و هدایتگر بوده اند، گفت: شاید اندک کار ما به عنوان بخش خصوصی، تشکر و تقدیر از این افراد باشد. قطعاً تلاش های دلسوزانه و بی دریغ افرادی مانند جناب آقایان حسین طالشی صالحانی و حسن علیبخشی، سفرای سابق جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مالی و ماداگاسکار، فراموش شدنی نیست.
وی با ذکر اینکه هم اکنون برند شرکت روغن موتور پردیس در بازارهای آفریقایی به رشد بسیار خوبی رسیده، افزود: طبیعی است، زمانی که چنین رشدی اتفاق می افتد، شاید برخی از فرصت طلبان محصولات تقبلی و جعلی خود را با سوء استفاده از محبوبیت تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی به بازار عرضه کنند. کمااینکه در مواجهه شرکت روغن موتور پردیس با چنین شرایطی، با کمک سفارتخانه کشورمان در کشور مالی، اتفاقات مثبتی در بازار آفریقا افتاد و مشکلات پیش آمده برطرف شد.
وی در ادامه افزود: سفرا اولین چیزی که با خود به یک کشور می برند، زبان مادری است اما از آنجایی که جناب آقایان طالشی صالحانی و علی بخشی به زبان های فرانسوی و انگلیسی به خوبی مسلط هستند، کمک کردند، تا ارتباطات خوبی با روسای جمهور کشورهای مقصد برقرار و نتیجتاً نیازهای آنها را به خوبی درک شود. تجربه نیز نشان داده که سفرایی که به زبان کشورهای مقصد مسلط هستند، می توانند، ارتباطات پایدار و مناسب تری را با این کشور ها برقرار کنند و ما نیز امیدواریم روند اعزام سفرای آشنا به زبان کشورهای مقصد همانند گذشته ادامهدار باشد.
مدیرعامل شرکت روغن موتور پردیس با تاکید بر اینکه می توان از مواد اولیه کشورهای مقصد استفاده کرد، اظهار نمود: مسئولیت اجتماعی ما این است که از افراد سرپرست خانواده یا افراد دارای سوء پیشینه در کارخانه استفاده کنیم که در این مسیر شاید دچار چالش ها و مشکلات زیادی شویم. آفریقا خصوصا کشورهای غرب آفریقا از نظر مالی دچار فقر و کمبود امکانات مالی هستند که می توان با اقداماتی به آنها نیز کمک کرد. در این راستا چند سمینار در این کشورها برگزار کردیم و به مردم آنجا افطاری داده و گاهی نیز هدایایی کمک بخش به عنوان مسئولیت اجتماعی برای آنها می فرستیم. ما به خودمان قول داده ایم با هزار مشکلی که در کشور به دلیل تحریم ها وجود دارد، راهی که می خواهیم را ادامه دهیم و اولین برندی باشیم که نام آن در آفریقا درخشان است. البته نمی توان گفت به همه هدف های خود رسیده ایم، اما حداقل ۶۰ درصد آن محقق شده و نشان از موفقیت ما دارد. ما ۲۰ سال، برای تحقق اهداف این برند در آفریقا تلاش کرده ایم و با وجود همه تبلیغات منفی ادامه دادیم و موفق شدیم، به طوری که هم اکنون حتی از برند ما کپی میشود.
وی با اشاره به محبت و لطف آفریقایی ها نسبت به این برند، اظهار داشت: این امر ماحصل احترامی است که ما به مردم این قاره گذاشته ایم و شاید جبران سابقه بد بی حرمتی به این مردم در گذشته های دور باشد که ذهنیت آنها را روزگاری نسبت به سفیدپوستان خدشه دار کرده بود، اما با احترام برند ما به این مردم، این ذهنیت تا حدی برطرف شده و حتی نام ایران را در غرب آفریقا خوشنام کرده است، به طوری که در کشور دوبی محصول تولید می کنند و روی آن مینویسند فرمول شده از ایران یا از آن کپی می کنند.
پایگاه خبری دنیای سرمایه