مدیر علمی شرکت لابراتوار دکتر اخوی:

تولید اولین گروه محصولات درمانی پسوریازیس در برند اگزومید

تولید اولین گروه محصولات درمانی پسوریازیس در برند اگزومید

دکتر اکبرنژاد مدیر علمی شرکت لابراتوار دکتر اخوی از تولید سبد محصولات درمانی سوریازیس در برند سی گل با نام اگزومید خبر داد. وی با این توضیح اینکه محصولات شامل سرم مخصوص پوست های خشک، سرم ضد پسوریازیس، شوینده کرمی، لوسیون بدن  سرامید و لوسیون مناسب خشکی های پوست و شامپو است، گفت: ترکیبات این محصولات تا حد زیادی به درمان این بیماری کمک خواهند کرد و در حالی اثر کورتونی دارند که عوارض کورتون را ندارند.

اکبرنژاد در رابطه با ویژگی های این محصولات نیز توضیح داد:  در سرم پوست اگزومید ترکیبات مؤثر ضد پسوریازیس مانند روغن درخت چای، روغن لوندر، روغن آفتابگردان و همچنین ویتامین D3 را دارد و موجب آبرسانی عمیق و طولانی مدت و ایجاد رطوبت می شود. هیالورونات سدیم موجود در این محصول یک درمان موضعی ایمن و مؤثر برای خشکی پوست، اگزما و پسوریازیس است که به آبرسانی پوست کمک می‌کند. شامپوی اگزومید نیز دارای اسید سالیسیلیک است که به عنوان لایه‌بردار عمل کرده، و به نرم‌شدن و از بین‌بردن پوسته‌های پسوریازیس کمک می‌کند. شوینده کرمی این محصولات نیز دارای ماده موثره سرامید است که با تقویت سد دفاعی پوست و حفظ رطوبت آن مانعِ از دست رفتن آب از طریق لایه اپیدرم پوست می‌شوند و در آن از هیچ گونه ترکیبات سولفاته و سورفکتانت های آنیونی که به پوست آسیب می زنند، استفاده نشده است. علاوه بر این در این محصول از پاک کننده هایی استفاده شده که گران قیمت و ایمن هستند. از دیگر محصولات این برند لوسیون مناسب پوست است که  حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها است و با نفوذ به اپیدرم پوست باعث تغییر لایه شاخی و پوسته‌ریزی اپیدرم بدون اختلال در عملکرد سد دفاعی پوست می‌شوند. همچنین در لایه درم پوست، آلفا هیدروکسی اسیدها می‌توانند بیوسنتز کلاژن و سایر مواد را تحریک کنند.

مدیر علمی شرکت لابراتوار دکتر اخوی با بیان اینکه این محصولات تحت لیسانس سوئیس هستند و در حال حاضر این محصولات با نسخه پزشکان کشور برای بیماران تجویز می شوند، ادامه داد: برخی از شرکت های همکار تعدادی از این محصولات پسوریازیس را به صورت تک محصولی تولید کرده اند، در حالی که برند سی گل یک گروه محصولی منحصر به فرد را برای اولین بار ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این محصولات در راستای مسئولیت اجتماعی این شرکت تولید شده و نه سودآوری، اظهار کرد: آنجایی که تعداد مبتلایان به آن تنها دو درصد است، نمی توان انگیزه تولید آن را به مقاصد تجاری نسبت داد.

اکبرنژاد در ادامه با ذکر اینکه این محصولات به دیگر کشورها مانند کشورهای حوزه خلیج فارس، لبنان، روسیه، آذربایجان، ارمنستان، عراق صادر می شود، گفت: برخلاف بسیاری از محصولات داخلی و خارجی، بر روی این محصولات مطالعه بالینی گسترده انجام شده که طول مدت این مطالعه معمولا کمتر از ۳ سال نیست.

مدیر علمی شرکت لابراتوار دکتر اخوی با بیان اینکه این بیماری دارای ۶ نوع مختلف است، گفت

پسوریازیس  (Psoriasis) که با نام‌های بیماری صدف پوستی هم شناخته می‌شود، نوعی اختلال پوستی است که باعث می­شود سلول­ های پوست تا ۱۰ برابر سریع­تر از حد طبیعی تکثیر شوند. سلول های پوست معمولاً هر ۱۰ تا ۳۰ روز تعویض می­شوند. در بیماری پسوریازیس­، سلول­ های جدید هر ۳ تا ۴ روز رشد می­کنند. پسوریازیس پلاکی، شایع ترین نوع پسوریازیس باعث ایجاد لکه های پوستی خشک، برجسته و قرمز می شود. این ضایعات در پسوریازیس پلاکی از پوسته های نقره ای پوشیده شده است. این پلاک ها ممکن است خارش داشته باشند یا پوست حساسی داشته باشند. پسوریازیس پلاکی معمولاً در آرنج، زانو، کمر و پوست سر ظاهر می شوند و ممکن است میزان سطح آن ها روی پوست کم یا زیاد باشد.

از انواع دیگر این بیماری می توان به پسوریازیس معکوس و پسوریازیس خالدار اشاره کرد که به صورت لک‌های صاف و ملتهب پوست ظاهر می‌شود. این لکه‌ها اغلب چین‌های پوستی، به ‌ویژه در اطراف اندام تناسلی، زیر بغل، بین باسن، چین‌های پوستی شکم و چین زیر پستانی را درگیر می‌کنند. گرما، ضربه و عفونت در ایجاد این نوع نقش دارند.

پسوریازیس خالدار با ضایعات متعدد کوچک، پوسته پوسته، قرمز یا صورتی، قطره مانند مشخص می‌شود. این لک‌های متعدد در نواحی وسیعی از بدن ظاهر می‌شود، در درجه اول در تنه، اما در اندام ها و پوست سر نیز وجود دارند. این نوع اغلب توسط یک عفونت استرپتوکوکی، به طور معمول فارنژیت استرپتوکوکی، ایجاد می‌شود.

اکبرنژاد در پایان آمار مبتلایان این بیماری را دو درصد از مردم جهان عنوان کرد و گفت: در ایران نیز تعداد مبتلایان حدودا همینقدر است، اما از آنجایی که این بیماری بسیار آزار دهنده است، دو درصد مبتلا هم شاید آمار زیادی به نظر برسد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات