خرید ۹ میلیون تُن گندم از ۶۰۰ هزار کشاورز

مدیرعامل شرکت بازگانی دولتی ایران با اعلام اینکه خرید گندم با بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن افزایش نسبت به سال گذشته به مرز ۹ میلیون تُن رسیده است، گفت: این میزان گندم در قالب یک میلیون و ۶۹۹ هزار محموله از ۶۱۵ هزار کشاورز در سراسر کشور خریداری شده است.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین،‌ سید سعید راد با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۸ میلیون و ۹۳۴ هزار تُن گندم خریداری شده، در صورتی که سال گذشته تا همین زمان، ۶ میلیون و ۶۰۹ هزار تُن گندم خریداری شده بود، افزود: خرید گندم در ۴ ماه و نیم نخستِ سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از رشدی بالغ بر ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار تُن برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان خرید گندم در استان خوزستان یک میلیون و ۷۲۰ هزار تُن، استان فارس نزدیک به یک میلیون تُن، استان‌های کردستان و کرمانشاه مجموعاً بیش از یک و نیم میلیون تُن و استان‌های گلستان و آذربایجان غربی مجموعاً بیش از یک میلیون تُن بوده است، بیان کرد: بعد از این ۶ استان به ترتیب در هر یک از استان‌های لرستان، خراسان رضوی، همدان و ایلام بین ۳۰۰ هزار تا نیم میلیون تُن گندم خریداری شده است.

راد با بیان اینکه رشد خرید گندم در فارس بیش از نیم میلیون تُن، خوزستان ۳۶۰ هزار تُن، کرمانشاه ۲۸۰ هزار تُن و کردستان ۲۷۰ هزار تُن بوده است، اضافه کرد: بعد از این ۴ استان، به ترتیب هر یک از استان‌های لرستان، ایلام، آذربایجان غربی و بوشهر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تُن رشد خرید گندم داشته‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام خریدِ ۱۳۴ هزار میلیارد تومان گندم از کشاورزان، افزود: تاکنون ۷۰ تا ۹۶ درصد از مطالبات کشاورزان ۱۰ استان و ۵۰ تا ۶۹ درصد از مطالبات کشاورزان ۷ استان دیگر، بابت تحویل گندم پرداخت شده و پیگیری واریز مابقی طلب این کشاورزان نیز به صورت شبانه روزی در جریان است.

خرید ۳۰۴ هزار تُن گندم داخلی در تعطیلات اخیر

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر اینکه فرآیند تأمین کالاهای اساسی و ضروری، بدون یک روز و حتی یک ساعت تعطیلی در سراسر کشور جریان دارد، گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان در روزهای اخیر که به دلیل گرمای طاقت‌فرسای هوا، تعطیل اعلام شده بود نیز همچنان ادامه داشت تا با فعالیت هزاران نفر از نیروهای این شرکت، بیش از ۳۰۴ هزار تُن از این محصول در استان‌های مختلف کشور خریداری شود.

وی با اعلام اینکه با وجود تعطیلی مراکز اداری و دستگاه‌های دولتی در سرتاسر کشور طی روزهای یازدهم تا سیزدهم مردادماه این مجموعه تعطیل نبود، افزود: مدافعان امنیت غذایی در تعطیلات سه روزه کشور به دلیل گرمای کم‌سابقه هوا، در مراکز خرید، بنادر جنوبی و شمالی حوزه‌های لجستیک و ترابری، بخش‌های انبارش و ذخیره‌سازی و مبادی توزیع، با تمام توان و به صورت بی‌وقفه برای تأمین کالاهای اساسی و ضروری مردم در تلاش بودند.

راد با اشاره به اینکه فعالیت شبانه‌روزی عوامل تأمین انواع کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، شکر و روغن از مبادی داخلی و خارجی در تمام ایام سال حتی در روزهای تعطیل ادامه دارد، بیان کرد: در تعطیلات اخیر نیز بالغ بر ۵ هزار عامل تشخیص و ذی‌حساب به همراه سایر عوامل، هر روز بیش از ۱۰۱ هزار تُن از محصول گندمکاران را در نقاط مختلف کشور، خریداری و به منظور ذخیره‌سازی به انبارها و سیلوها ارسال کردند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه خرید تضمینی گندم از ابتدای فروردین‌ماه در کشور آغاز شده و مراکز خرید به‌طور تمام‌وقت وقت، محصولات صدها هزار کشاورز را در ۳۱ استان کشور خریداری کرده‌اند، افزود: در مدت چهار ماه و نیمی که از آغاز عملیات خرید تضمینی این محصول گذشته است، هشت میلیون و ۸۵۶ هزار تن گندم در قالب یک میلیون و ۶۸۰ هزار محموله از ۶۰۸ هزار کشاورز، تحویل و خریداری شده است.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات