پایگاه خبری دنیای سرمایه

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه

دلایل کاهش روابط تجاری ایران با آلمان در صنعت حمل و نقل بین‌المللی چیست؟

دلایل کاهش روابط تجاری ایران با آلمان در صنعت حمل و نقل بین‌المللی چیست؟

رییس هیات مدیره شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی مرسل عنوان کرد که در سال ۱۳۵۴ تاسیس شد که علاوه بر تهران، دفاتری در شهرهای هامبورگ، مونیخ و آتن داشت و جزو اولین شرکت‌های حمل‌ونقل در ایران محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه، کاریا کوکبی، عضو و بازرس اتاق بازرگانی ایران و آلمان و همچنین عضو هیات مدیره انجمن دوستی ایران و آلمان است که برای پیگیری این شغل خانوادگی، در ۱۷ سالگی به کشور آلمان رفت و حدود ۳ سال در مقطع کارشناسی رشته حمل‌ونقل بین‌المللی تحصیل کرد و سپس وارد این حرفه شد.

کوکبی یان کرد که دفاتر این شرکت در شهرهای مونیخ و آتن پس از انقلاب ۱۳۵۷بسته شد، اما دفتر تهران همچنان به فعالیت خود ادامه داد.

این شرکت در زمینه حمل‌ونقل ریلی هم فعالیت دارد. در زمان کرونا به دلیل بسته شدن مرزهای ترکیه و ایران مجبور به فعالیت در زمینه حمل‌ونقل ریلی شد.

اما پیش از شیوع کرونا بیشتر فعالیت آن در حوزه ماشین‌آلات، مواد شیمیایی دارویی، اجکتیوهای شرکت‌های نفتی، تجهیزات پزشکی و کشاورزی بوده و است و این‌ها به حمل‌ونقل ریلی مرتبط هستند.

دفتر اصلی شرکت مرسل در آلمان و در شهر بندری برمن در نزدیکی هامبورگ قرار دارد.

از همین‌رو این شرکت برای بیشتر شرکت‌های بزرگ آلمانی کار می‌کند. همچنین آن‌ها برای سفارت آلمان کار کرده، با اتاق بازرگانی ایران و آلمان و شرکت‌های آلمانی داخل ایران در تهران نیز همکاری دارند.

کوکبی در پاسخ به این سوال که (دلایل کاهش روابط تجاری ایران با آلمان در صنعت حمل و نقل بین‌المللی چیست؟) بیان کرد:

  • اولین و مهمترین آن‌، تحریم‌ها است.
  • به دلیل شیوع بیماری کرونا، نمایشگاه‌ها برگزار نشد، مرزها بسته شد و میزان حمل‌ونقل، بسیار کاهش یافت.
  • پس از تحریم‌ها هم تمایل به همکاری داشتند، ولی از یک مقطع زمانی به بعد، تحریم‌ها تاثیر بسیاری بر مباحث مالی و انتقال پول گذاشت و این تاثیر به قدری بود که در ایران، مشتری و در آن طرف، فروشنده وجود داشت و هیچ مشکلی نیز از لحاظ تحریم‌ها وجود نداشت، اما امکان انتقال پول فراهم نبود.
  • برخی از مسایل داخلی مانند ممنوعیت واردات حدود ۲۵۰۰ قلم جنس به دلیل تولید آن‌ها در کشور، تاثیرات منفی داشت. البته برخی از آن‌ها درست بود و برخی دیگر صحیح نبود، زیرا تولید داخلی نبودند و عرضه‌کننده مدعی تولید کالایی بود که در واقع مونتاژ آن را انجام می‌داد

 

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات