پایگاه خبری دنیای سرمایه

شاهرگ صنعت گردشگری فضای مجازی است/ وزارت بهداشت و درمان موضوع گردشگردی سلامت را به بخش خصوصی واگذار کند

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: در موضوع گردشگری سلامت،وزارت و بهداشت و درمان باید امور را به بخش خصوصی گردشگری در داخل کشور واگذار کند تا شاهد افزایش تعداد گردشگران سلامت به منظور انجام سفر به کشور باشیم.

به‌گزارش پایگاه خبری- تحلیلی دنیای سرمایه؛حرمت الله رفیعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنعت گردشگری در دنیا صنعتی محور کسب درآمد شده و آن وقت در ایران دست آن را نمی‌گیرند،گفت: خیلی‌ها در کنار ایرلاین‌داری، هتلداری و باشگاه‌داری می‌کنند، در کجای دنیا اینقدر ایرلاین داریم؟ حتی در چین و هند هم این تعداد ایرلاین نداریم، اما در ایران زیاد شده، چون پردرآمدترین صنعت، هوانوردی است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با تشریح موانع و مشکلات توسعه صنعت گردشگری در کشور گفت: گرانی بی‌رویه پروازها، وضعیت نابسامان ریلی، هوایی و جاده ای سبب شده تا صنعت گردشگری با چالش های بسیاری مواجه شود.

وی ابراز امیدواری کرد: حوزه گردشگری در دولت چهاردم یک وزیر مقتدر می‌خواهد؛ چرا که در ادوار گذشته هر وزیری که بر سر کار آمد نتوانست قیمت بلیت‌ها را مهار کند. متاسفانه امروز هم بلیت قطار  و هواپیما در دسترس مردم نیست،زیرا آژانس های هواپیمایی و مسافرتی نمی‌گذارند بلیت  ارزان بدست مردم برسد و می‌خواهند خودشان بلیت بفروشند. من در نامه ای به شهید رییسی این مسئله را مطرح کردم که چرا وضعیت اینگونه است؟ دفاتر مسافرتی متولی دارند و با هر تخلف آنها می شود برخورد کرد، متولی این دفاتر یا وزارت راه یا وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است اینها چگونه می توانند تخلف کنند.

رفیعی با بیان اینکه ایران یکی پر ایرلاین ترین کشورهای دنیاست، اظهار کرد: به دلیل اینکه ایرلاین داری یکی از پر سود‌ترین کارهاست بسیاری به این کار روی آورده‌اند؛ در کجای دنیا این همه ایرلاین داریم که در ایران هست، چین  و هند با این تعداد جمعیت چند ایرلاین دارند؟  در ایران می‌گویند این صنعت زیان‌ده است پس چرا این قدر متقاضی دارد؟ در واقع  پردرآمدترین صنعت، صنعت هوانوردی است.

وی با اشاره به مانع تراشی برای ورود گردشگران به کشور اظهار کرد: ترکیه با این تعداد گردشگر که دارد هم همانند ایران نیست چرا که داشته های فرهنگی و تاریخی  ایران قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست، صنعت گردشگری صنعت فسق و فجور نیست، گردشگر به هر کشوری که می‌رود قوانین و مقررات هر کشور را می داند و توریستی که به ایران می آید به قوانین ایران احترام می گذارد چرا برخی فکر می‌کنند توریست باعث بی‌بند و باری  در کشور می‌شود؛  اجازه دهید گردشگری مسیر خودش را برود و برایش مشکل ایجاد نکنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با اشاره به گران بودن هزینه سفر در کشور گفت: ایران باید بتواند از صنعت گردشگری ارتزاق کند؛ مقام معظم رهبری فرمودند: تا سال ۲۰۲۴ باید به ۲۰ میلیون گردشگر برسیم اما هنوز نتوانستیم این عدد را به ۱۰ میلیون برسانیم زیرا بسترهای لازم را نداریم، رفع فیلترینگ یک بارقه جدی برای توسعه گردشگری است.

رفیعی درباره توسعه گردشگری دریایی گفت: ما بستر لازم برای گردشگری دریایی را نداریم؛ باید اسکله داشته باشیم و هیچ پایانه ای در شهرهای شمالی و جنوبی نداریم؛ قرار بود در ایام  جام‌جهانی در کیش راه اندازی کنند که انجام نشد؛اگر بتوانیم حمل و نقل دریایی را راه اندازی کنیم بسیاری از کشورهای اطراف مان می توانند به ایران بیایند و بالعکس، اما در این زمینه موفق نبودیم.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران درباره افزایش قیمت بلیت عتبات عالیات از سوی برخی شرکت‌ها گفت:  افزایش قیمت بلیت مشهد و کربلا جفا به مردم است؛ باید در ایام محرم و سفر پروازهای مکفی با قیمت مناسب در این خطوط تعریف شود تا به مردم فشار نیاید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان های مختلف در حوزه گردشگری اظهار کرد:  استانداران ما استقبال و اهتمام چندانی به سفرهای داخلی نداشتند،  گردشگری داخلی پتانسیل بالایی در استان های ما دارد. جاذبه های گردشگری در همه استان های بالاست اما ما نتوانستیم در این زمینه موفق باشیم. خروجی گردشگری داخلی ما از گردشگری خارجی پایین تر است.

رفیعی با بیان اینکه در موضوع گردشگری سلامت شاهد حضور بخش‌های دولتی همچون وزارت بهداشت و درمان هستیم،گفت: بنده از مسئولان این وزارتخانه این درخواست را دارم تا موضوع گردشگری سلامت را به بخش خحصوصی واگذار کنند.

وی از فضای مجازی و رسانه‌ها به عنوان بازوی اصلی توسعه صنعت گردشگری در کشور نام برد و افزود: نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که صنعت گردشگری برای رشد و پیشرفت نیازمند حمایت در فضاهای مجازی و رسانه‌ها است.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات