به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه

شرکت ملی حفاری ایران از فهرست واگذاری به بخش خصوصی خارج شد

شرکت ملی حفاری ایران از فهرست واگذاری به بخش خصوصی خارج شد

شرکت ملی حفاری ایران پس از دو دهه از فهرست واگذاری به بخش خصوصی خارج شد. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از خارج شدن نام شرکت ملی حفاری ایران از فهرست شرکت های درحال واگذاری به بخش خصوصی بعد از گذشت دو دهه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه و به نقل از شرکت ملی نفت؛ محسن خجسته مهر امروز (چهارشنبه؛ ۳۰ خردادماه) با اعلام این خبر که شرکت ملی حفاری ایران از فهرست سازمان خصوصی سازی خارج شد، افزود: حفظ جایگاه این شرکت به عنوان یک شرکت بالادستی، موجب تقویت صنعت نفت کشور خواهد شد.

معاون وزیر نفت ضمن تبریک این اتفاق به مجموعه کارکنان صنعت نفت، به ویژه کارکنان سختکوش شرکت ملی حفاری ایران، به تلاش‌های بی‌وقفه سه ساله دولت سیزدهم برای خروج این شرکت از فهرست واگذاری اشاره کرد.

وی همچنین از زحمات جواد اوجی، وزیر نفت، هیات دولت، و به طور خاص دکتر مخبر، سرپرست نهاد ریاست جمهوری، در این راستا قدردانی کرد.

تاسیس شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) و نقش بی‌بدیل این شرکت در فرآیند تولید نفت و گاز، یکی از دستاوردهای ارزشمند کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

این شرکت در بیش از چهل سال گذشته، نقش محوری و ارزنده‌ای در حفر چاه‌های اکتشافی، توسعه‌ای، تعمیری و تکمیلی در خشکی و دریا، نگهداشت و افزایش تولید، تحقق برنامه‌های صنعت نفت، بومی‌سازی این صنعت راهبردی، پرورش نیروی انسانی متخصص، و تثبیت نرخ حفاری در کشور ایفا کرده است.

با خارج شدن شرکت ملی حفاری ایران از طرح واگذاری، فرصتی مغتنم برای به‌روزرسانی و چابک‌سازی این شرکت و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل آن فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ضمن تقدیر از پیگیری‌ها و تلاش‌های مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران و همچنین کارکنان این شرکت، بر ارتقای جایگاه این شرکت در مسیر تحول و توسعه روزافزون تاکید کرد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات