پایگاه خبری دنیای سرمایه

دکتر داود پاک نیت در یک نشست علمی تصریح کردند

فقدان برنامه راهبردی موانع اصلی تسریع در توسعه

داود پاک نیت
فقدان برنامه راهبردی هماهنگ و جامع ازجمله موانع اصلی تسریع در توسعه متوازن عرصه های مختلف است .

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین، دکتر داود پاک نیت در نشست علمی با حضور جمعی از نخبگان شهرستان‌های ساوه و زرندیه در زمینه ارائه راهکار عملیاتی در جهت ارتقای اثربخشی فعالیت‌ها و اقدامات مختلف عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه تصریح نمودند:

مهمترین عوامل شکوفایی اقتصادی را علمای اقتصاد، منابع انسانی، منابع طبیعی و سرمایه می‌دانند و آنچه مورد اتفاق نظر دانشمندان و اقتصاد دانان می‌باشد این است که: منابع انسانی در این بین حرف اول را می‌زنند و می‌توانند دو عامل دیگر، یعنی عوامل طبیعی و سرمایه را تحت الشعاع خود قرار دهد. که نمونه‌های عینی آن را در اغلب کشورهای توسعه یافته می‌توانیم مشاهده نمائیم.

اکثریت قریب باتفاق کشورهایی که پله‌های ترقی را پشت سر گذاشته‌اند، ضمن اتخاذ رویکرد برنامه محوری و آینده پژوهشی و بهره گیری بهینه از مدیریت دانش، به منابع انسانی توجه ویژه داشته‌اند و مدیریت علمی را در اداره امور کشور خود حاکم‌نموده‌اند.

این استاد دانشگاه همچنین تصریح نمودند:

در این راستا می‌توان اذعان داشت که از جمله مهمترین رمز پیشرفت و ترقی آنان؛ توجه جدی به مدیریت منابع انسانی ،علی الخصوص در زمینه آموزش و تربیت نیروی انسانی بوده است.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات