پایگاه خبری دنیای سرمایه

رییس هیات مدیره شرکت بهداشتی دکتر عبیدی

قیمت‌گذاری دستوری شرکت‌ها را به تعطیلی می‌کشاند

قیمت‌گذاری دستوری شرکت‌ها را به تعطیلی می‌کشاند

شرکت دکتر عبیدی از سال ۱۳۲۵ توسط دکتر عبیدی و با تولید دارو آغاز به فعالیت کرد و بعدها مرحوم دکتر عبیدی خطوط تولید محصولات بهداشتی را نیز راه‌اندازی کرد و هم‌اکنون شرکت بهداشتی دکتر عبیدی، ادامه‌دهنده راه شرکت دکتر عبیدی است و محصولات سلامت‌‌محور تولید می‌کند.

علی نقیب، رییس هیات مدیره شرکت بهداشتی دکتر عبیدی که فارغ‌التحصیل رشته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف و ارشد مدیریت کسب‌وکار از دانشگاه کمپتن آلمان است و بیش از ۳۵ سال سابقه فعالیت در صنایع مختلف دارد، به برنامه‌ها و رویکردهای این شرکت اشاره کرد و گفت: رویکرد صنعت همواره رو به جلو و در حال پیشرفت بوده و شرکت بهداشتی دکتر عبیدی به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی، با اختصاص هزینه‌های بسیار، خطوط تولید خود را به‌گونه‌ای تجهیز کرده که با پرهیز از استفاده از نگهدارنده‌های شیمیایی و مواد اولیه‌ای که برای سلامتی انسان به ویژه بانوان مضر است، محصولاتی سلامت‌محور و باکیفیت تولید کند، بر همین اساس محصولات ما توسط بسیاری از پزشکان و متخصصان حوزه سلامت توصیه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صادرات همیشه به عنوان بخشی از بازار فروش محصولات این مجموعه بوده، افزود: طی سال‌های گذشته به کشورهای افغانستان، عراق و ترکمنستان صادرات داشته‌ایم، اما این صادرات مقطعی بوده و با توجه به شرایط کشور، قیمت‌ها و نیاز کشورها صادرات را انجام می‌دهیم.

رییس هیات مدیره شرکت بهداشتی دکتر عبیدی، بازار رقابت را همواره پویا و فعال دانست و با اشاره به اینکه محصولات ما رقبای متعددی دارد، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که با حفظ کیفیت محصولات و ارائه قیمت مناسب، مشتری بیشتری جذب کنیم. خوشبختانه برندهای شرکت بهداشتی دکتر عبیدی، خوشنام و دارای محصولاتی بسیار باکیفیت است و رقابت موجود در بازار باعث شده، همواره برای ارتقای سطح کیفیت محصولات خود تلاش کنیم.

نقیب در ادامه افزود: در حال حاضر به منظور افزایش خطوط تولید و به تبع آن، بالا بردن میزان تولید محصولات و نیز انتقال کارخانه به فضایی وسیع‌تر، زمینی به مساحت ۵ هکتار در شهرک صنعتی کاسپین واقع در قزوین خریداری کرده و مشغول احداث آن هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که “وضعیت شرکت‌های آرایشی و بهداشتی را چطور ارزیابی می‌کنید؟” گفت: متاسفانه در شرایط فعلی، نه‌تنها بازار تورمی است، بلکه قیمت ارز نیز دائما در حال نوسان است و این موضوع برنامه‌ریزی برای آینده را دشوار می‌کند، همچنین قیمت‌گذاری نیز دستوری بوده و اجازه تعیین نرخ شناور و ارتقای کیفیت را به تولیدکننده نمی‌دهند.

این‌ مسایل، گوشه‌ای از معضلاتی است که ما تولیدکنندگان محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی  با آن درگیر هستیم.

به گفته رییس هیات مدیره شرکت بهداشتی دکتر عبیدی، تولیدکنندگان علاوه بر تحریم‌های خارجی با تحریم داخلی نیز رو‌به‌رو هستند.

نقیب تصریح کرد: وجود بخشنامه‌های خلق‌الساعه و تصمیمات غیر کارشناسی توسط مسئولان، عدم تخصیص ارز به موقع و سیاست انقباضی بانک‌ها، مشکلات فراوانی را برای همه صنعتگران ایجاد کرده و به نظر می‌رسد که با این روند صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی در سال آینده، تبدیل به صنعتی کم‌رمق شود و متاسفانه اراده‌ای هم در بدنه دولت برای رفع این مشکلات دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی، صنعتی بومی بوده و قدمتی صدساله دارد، گفت: خوشبختانه در منطقه از حیث کیفیت و حضور متخصصان داخلی سرآمد هستیم و اگر دولت در برنامه‌ریزی‌های خود به این صنعت و پتانسیل آن توجه داشته باشد، ما به راحتی می‌توانیم در منطقه و حتی در دنیا وارد بازار رقابت شویم.

به اعتقاد رییس هیات مدیره شرکت بهداشتی دکتر عبیدی، به دلیل تعدد شرکت‌ها در کشور و تولید مازاد بر ظرفیت داخلی، امکان صادرات فراهم است و اگر حمایت‌های لازم از سوی دولت صورت گیرد، می‌توان بازار منطقه را در اختیار گرفت.

نقیب در پایان افزود: صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی، صنعتی بسیار پویا و کارآمد است، بر همین اساس از دولت انتظار داریم تا با اصلاح قوانین و تخصیص تسهیلات لازم به تولیدکنندگان، بستر رقابت داخلی، خارجی و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه را فراهم کند.

برگرفته از ماهنامه شماره ۸۹ دنیای سرمایه گذاری

پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات