پایگاه خبری دنیای سرمایه

مدیرعامل شرکت اهورا

مراکز خرید باید از شکل سنتی خارج شوند

مراکز خرید باید از شکل سنتی خارج شوند

در دنیای امروز طرح‌های متنوعی برای خدمات‌رسانی در عرصه تبلیغات و فروش پیشنهاد شده که از جمله آن، طرح افزایش سطح کیفی خدمات مراکز خرید و فروش است. در این میان، برند اهورا با جذب افراد متخصص و ایجاد باشگاهی از هنرمندان سرشناس کشور، شرایطی را پیش آورده تا برندهای تجاری و فروش با این افراد تعامل برقرار کرده و از بستر آن خدمات بهینه‌ای به مشتریان ارائه شود. از آنجایی که این اقدامات جذابیت‌های زیادی داشته، این شرکت در شرایط کنونی جامعه مخاطبان زیادی دارد. با توجه به این موضوع با مهندس وحید شاهمرادی، مدیرعامل شرکت اهورا گفت‌و‌گویی داشتیم. وی در کارنامه خود سوابقی همچون مدیریت روابط عمومی مجموعه لیدوما، سرپرستی تیم بادیگاردی و تشریفات سایمان، مدیریت روابط عمومی باشگاه هنرمندان ایران و باشگاه مستقل هنرمندان و مدیریت شرکت بهره‌برداری اهورا را دارد. مشروح این مصاحبه از نظر مخاطبان ارجمند می‌گذرد.

در خصوص عمده فعالیت‌های شرکت اهورا توضیحاتی ارائه فرمایید.

فعالیت اصلی این شرکت، بهره‌برداری و راه‌اندازی صفر تا صد مراکز و دادن مشاوره از خاک تا مرحله افتتاحیه به پیمانکار، سازنده و مالک است.

به عبارتی دیگر، شرکت اهورا فعالیت‌های راه‌اندازی بهره‌برداری، دیزاین، معماری و افتتاحیه را برای مراکز خرید انجام می‌دهد و در کنار آن، باشگاه روابط عمومی هنرمندان را متشکل از حدود هفتاد درصد از چهره‌های سینما ایجاد کرده است.

در این باشگاه با حضور دوستان بزرگوار، کار تبلیغات و برگزاری افتتاحیه و رویدادها را انجام می‌دهیم و به تازگی نیز طی فرمولی باشگاه مستقل از خود را برای هنرمندان راه‌اندازی کرده‌ایم تا این قشر عزیز با برندهای مختلف وارد مشارکت و تعامل شده و از این طریق موجب افزایش سطح کیفی فروش و تبلیغات شوند.

در مرکز لیدوما نیز حدود ۵۰ پرسنل در حوزه سوشال مدیا، دیجیتال مارکتینگ، کارهای تخصصی و امور تبلیغات مشغول به کار هستند و تمام فضاهای تبلیغاتی به منظور ارتباط‌گیری آسان با برندها مهیا شده است.

چه موضوعی زمینه‌ساز شروع این فعالیت شد؟

بنده چندین سال پیش بازارچه ملاصدرا را با کمک برخی از دوستان راه‌اندازی کردم و پس از آن این ایده به ذهنم رسید که می‌شود با کسب برخی از تخصص‌ها و مهارت‌ها در این مقوله تمرکز بیشتری کرد و مراکز خرید بیشتری راه انداخت،

از این‌رو بابت راه‌اندازی یک مرکز خرید کوچک با آقایان شیرخانی، طاهری و جعفری در خیابان درختی که با نام دیبا نیز مطرح بود، همکاری کردم و بعد از راه‌اندازی مرکز خرید آنجا بخش آنلاین فروش‌ها را مدیریت ‌کردم.

بعد از آن با مجموعه مهراد و آقایان کاظمی، شهبازاده، قاسمی و دکتر شعبان آشنا شدم و در آنجا یک مرکز خریدی راه‌اندازی کردیم که جزو فاخرترین مراکز خرید استان البرز است.

در پی تداوم این فعالیت، بنده به صورت اختصاصی امورات مربوط به افتتاحیه برج مهراد را هم انجام دادم و بعد از آن به دلیل اینکه به صورت پروژه‌ای فعالیت می‌کردم، وارد شرکت ماندگار شدم که در میدان مهران عظیمیه شهر کرج قرار دارد و جزو دومین پروژه‌های فاخر استان البرز با ۲۲۳ واحد تجاری، ۷۰ واحد اداری، شهربازی فاخر، فود کورت اختصاصی و یک باشگاه برای جذب بانوان است.

در انجام این فعالیت‌ها با چه چالش‌ها و موانعی روبه‌رو بودید و چگونه آن را برطرف کردید؟

در این مسیر با شرایط سختی مثل شیوع کرونا و بسته شدن واحدهای تجاری رو‌به‌رو شدیم که این موضوع اندکی کار را برای ما دشوار کرد.

با این حال با کمک دوستان، صفر تا صد برج ماندگار در عرض هفت ماه به شکل عجیب و غیرقابل باوری راه‌اندازی شد و دقیقا در تاریخ  ۱۴۰۰/۱۱/۷ که مصادف با تولید بنده بود، این پروژه افتتاح گردید.

بعد از پروژه ماندگار با آقای مرتضی‌زاده آشنا شدیم که مرکز خریدی را در فلکه اول گوهردشت با ۱۱۰ واحد راه‌اندازی کرده بود و چالش‌های زیادی داشت.

مجموعه ما پس از ورود به آن از سال ۱۴۰۰ تا اواخر سال ۱۴۰۲درگیر فعالیت بود و با حل مشکلات این واحد، آن را در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ افتتاح کرد تا به عنوان یک مرکز جدید به مراکز خرید کرج اضافه شود.

بعد از آن، پیشنهادات زیادی از پروژه‌های مختلف داشتیم که مورد بررسی همکاران است. اخیرا نیز مذاکراتی با جناب دکتر ابراهیمی، مشاور آقای رضایی در البرزمال داشتیم که امید است به نتیجه برسد.

به جرات باید گفت، اگر امروز سه مال بزرگ در کشور داشته باشیم، این مال یکی از این سه مال بزرگ است.

البته از میان ۸ مرکز خریدی که در استان البرز راه‌اندازی شده، مهرادمال و بعد از آن برج ماندگار، مراکز عظیمی هستند که در درجه ایرپلاس قرار دارند. بعد از آن مجتمع تجاری آلانیوم و مرکز خرید دیبا در ملاصدرا راه‌اندازی شد.

عشق و علاقه به این کار چه سهمی در پیشبرد اهداف داشته است؟

بنده عاشق این شرکت و فعالیت‌های آن هستم و تلاش‌ها و سختی‌هایی که متحمل شدیم، نقش مهمی در پیشبرد اهداف آن داشت.

به عنوان مثال، شما زوجی را ببینید که بعد از چند سال به سختی صاحب فرزندی می‌شوند و همین امر موجب می‌شود که تمام تلاش خود را برای تامین امکانات مورد نیاز فرزند خود انجام دهند.

باشگاه روابط عمومی هنرمندان ما نیز پس از ۱۵ سال تلاش و کوشش بنده و همکاران در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده که ۸۰ درصد از هنرمندان، ورزشکاران و خوانندگان را در کنار خود دارد و این اتفاق خیلی بزرگی است.

وقتی هنرمندان از سینما فاصله گرفته و فعالیت‌های هنری کمتری دارند، گوشه‌گیر و افسرده شده و یا حتی شاید با مشکلات معیشتی مواجه شوند، به همین دلیل با بررسی‌های انجام شده، طرح بیمه هنرمندان یا بیزینس بیمه‌ای هنرمندان مورد توجه شرکت قرار گرفت که طی آن هنرمندان با برندهای مختلف وارد تعامل شده و از این طریق یک سود دوجانبه شکل می‌گیرد.

از همه هنرمندان و برندهای محترم فعال در این باشگاه تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدواریم این اتفاق به جایی برسد که هر هنرمند و ورزشکار، یک برند یا شریک تجاری داشته باشد.

تعاملات این شرکت با برندهای مختلف چطور شکل می‌گیرد؟

ما در مسیر راه‌اندازی با برندهای مختلف آشنا شده و پس از آن تعاملات بعدی شکل می‌گیرد.

به عنوان مثال، بنده با آقای الیاسی، مالک محترم برند ال سی در برج ماندگار آشنا شدم و پس از آن شعبه جدیدی برای این برند راه‌اندازی کردم.

همچنین مذاکراتی با دکتر شاهدی از اساتید بنده و همکاری‌هایی با مرکز خرید فرهنگیان استان البرز نیز داشته‌ایم.

برخی از مواقع نیز برندهایی با ما تماس می‌گیرند و درخواست سفیر برند از یکی از چهره‌های باشگاه هنرمندان را دارند که با ارسال لیست کامل ما و دیدن گزینه‌های متنوع، فرد دیگری را پیشنهاد می‌کنند.

موضوع تنها معرفی چهره‌ها نیست، بلکه مهم آن است که چهره مطرح شده و برند تجاری در تعامل با هم سود دو طرفه‌ای داشته باشند.

به‌طور کل شرکت اهورا تعاملات گسترده‌ای را برقرار کرده و هدف مهم آن توسعه شعب برندها، بانک‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و در حال حاضر با بیش از ۳۰۰ برند معتبر از جمله چرم کیهان، جیم وست، ال سی من و… همکاری دارد.

چه طرح‌ها و برنامه‌های جدیدی برای پیشبرد اهداف شرکت اهورا دارید؟

این موضوع همیشه یکی از دغدغه‌های جدی شرکت اهورا بوده است، بر این اساس تلاش شده تا از ظرفیت جوانان عزیز که می‌توانند به صورت حرفه‌ای روی بردهای اختصاصی و مسائل ریز در رشد و فروش یک برند تمرکز کنند، استفاده شود.

به جرات باید گفت که ما امروز بعد از نشست و جلسه با دو هزار برند متفاوت و دو هزار مدیر موفق و کارآفرین به این نقطه رسیدیم که زیرساخت‌سازی همه دوستان مشکل دارد و باید برای آن طرح و ایده داشت.

حتی در آخرین نشست با یکی از برندهای معتبر که ۴۰ الی ۵۰ بیلبورد در اتوبان‌ها دارد، شاهد بودیم که کل تیم سوشال مدیای آن توسط یک نفر آن هم با استفاده از یک گوشی همراه انجام می‌شود، در حالی که دنیا به سمت تبلیغات مفید و هوشمند رفته و اگر از آن غافل شویم، سخت آسیب خواهیم دید.

شرکت اهورا با کمک ۵۰ پرسنل متخصص و عاشق به جزئیات و نکات ظریف یک برند می‌پردازد و اقدامات مورد نیاز را در معرفی یک طرح و مدل جدید انجام می‌دهد. در حال حاضر این شرکت بیش از ۸۴۰ مشتری دارد و ظرفیت جذب مشتری آن به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

این مجموعه برای راه‌اندازی یک مرکز خرید چه برنامه‌هایی را در دستور کار قرار می‌دهد؟

مجموعه اهورا به منظور راه‌اندازی یک مرکز خرید، وارد فاز تحقیق در آن منطقه شده و تیم R&D (مرکز تحقیق و توسعه) نیز برای بررسی نیازها در آنجا حضور پیدا کرده‌اند.

برای این کار پارامترهای مختلفی وجود دارد و نیروهای متخصص نیز باید حضور داشته باشند. معمولا افرادی در این بخش فعال هستند که عاشقانه در کنار ما خدمات‌رسانی کرده و همه فیلترهای مختلف بابت جذب یک برند و کسبه و واگذاری یک واحد را مورد توجه قرار می‌دهند.

تیم متخصص و بسیار توانمندی نیز وجود دارد که کار طراحی و معماری را انجام می‌دهد.

این اقدامات باعث می‌شود که مراکز خرید از شکل‌های سنتی خارج شده و فضایی جدید و متنوع همچون یک فضای گردشگری برای خریداران فراهم شود. قطعا این کارها بسیار مورد استقبال کارفرمایان است و موجب می‌شود که با خاطری آسوده با ما همکاری کنند.

چه نقاط ضعفی در فرآیند راه‌اندازی مراکز خرید کشور وجود دارد؟

اگرچه هزینه زیادی صرف این مراکز می‌شود، اما با مشکلات و دغدغه‌های زیادی مواجه است.

متاسفانه کارفرمایان به موضوع گرفتن مشاوره توجه چندانی ندارند و همین موضوع موجب کاهش کیفیت خدمات این مراکز و بهره‌وری آن می‌شود.

در این صورت نمی‌توان از آن مرکز خرید توقع تبدیل شدن به یک برند را داشت، در صورتی که یک برند برای توسعه به ۵۰۰ متر فضا نیاز دارد.

از سوی دیگر، همه کارفرمایان توقع دارند که ما از کسبه و برندهای خیلی معتبر هم دعوت کنیم تا به منظور حمایت و بهره‌برداری بهتر پروژه‌ها حضور پیدا کنند که مشکلات از همین‌جا شروع می‌شود.

دغدغه بعدی، پایان‌کارهایی است که گرفته نمی‌شود. به عنوان مثال، معمولا پایان‌کارها را کارفرمایان به دقیقه ۹۰ موکول می‌کنند و بعد از واگذاری پروژه، تازه فرآیند دریافت مجوزهای آن مانند مجوز آتشنشانی، مجوز آب، مجوز گاز و…. را دریافت می‌کنند.

شرکت اهورا در مسیر فعالیت خود با چه مشکلاتی مواجه است؟

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این شرکت در همه پروژه‌ها به بحث استفاده از منابع انسانی بازمی‌گردد.

به عنوان مثال، اگرچه شرکت اهورا برای انجام پروژه‌ها مجبور به استخدام جدید است، اما گاهی برای حفظ اطلاعات و داده‌های این شرکت ناگزیر از به‌کارگیری نیروهای داخل این شرکت برای پروژه‌های جدید است.

مساله دیگر اینکه، در برخی از مواقع به ما خبر می‌دهند که بابت فلان هنرمند به یک عزیزی مبلغی واریز شده و او دیگر پاسخگو نیست و یا هنرمند مورد نظر وی برای حضور در افتتاحیه یا انجام پروژه اعلام آمادگی نکرده است. طبیعتا در دنیای شلوغ هنرمندان دسترسی به این عزیزان کار ساده‌ای نیست.

مشکل دیگر آن است که در همین فضا بعضی از مواقع یک عده‌ای در کنار هنرمندان در رویدادهای ما عکس می‌گیرند و این فعالیت را به نام خود ثبت می‌کنند تا تبلیغات و پروژه‌ای بگیرند و متاسفانه کارفرمایان هم به آن‌ها اعتماد می‌کنند و همین اعتماد، موجب ایجاد مشکلات بعدی می‌شود.

شرکت اهورا با بسیاری از هنرمندان رابطه خواهر و برادری دارد و برقراری این ارتباطات و تعاملات راحت است.

و سخن آخر…

یکی از مزایای باشگاه هنرمندان این است که تمام مراکز تفریحی و مراکز ارائه‌دهنده خدمات برای هنرمندان، فضای اسکان و نیازهای مسافران را پوشش داده تا هر کدام از این عزیزان در صورت رفتن به مسافرت به ما مراجعه کرده و از فضای لوکس اسکان استفاده کنند.

از اول تیرماه در کیش نیز یک طرحی از سوی باشگاه هنرمندان ایجاد شده که افراد علاقه‌مند می‌توانند با استفاده از اعتبار یک هفته‌ای از آن استفاده کنند.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات