پایگاه خبری دنیای سرمایه

مشهد، قطب گردشگری سلامت کشور

مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز گفت:کسانی که به عنوان زائر سلامت وارد شهر مشهد میشوند، با کسانی که در حوزه گردشگری سلامت در تهران یا شیراز فعالیت میکنند، تفاوت زیادی دارند و بهطور قطع، نوع خدماتی که به آنان ارائه میشود هم باید متفاوت باشد. به عنوان مثال، در حوزه زیبایی، شهرهایی مانند تهران و شیراز از مشهد سرآمدتر هستند، اما در بخش دندان، جراحی فک و صورت، مشهد در رتبه نخست کشور قرار دارد. در حوزه کاشت مو نیز شهرهای شیراز و تهران مشتریان بیشتری نسبت به مشهد دارند. توان مالی زائران کشورهای مختلف در مشهد متفاوت است.

سعید ورودی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ با اشاره به اینکه بنده از ابتدای تاسیس شرکت پدیده شاندیز در کنار این مجموعه بوده و فعالیت داشتم، گفت: این شرکت در سال ۱۳۸۴ در زمینه رستوران‌داری فعالیت خود را آغاز کرد تا جایی که در سال ۱۳۸۸ به احداث مجتمع‌های گردشگری روی آورد، به همین دلیل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز برای فعالیت در این زمینه تاسیس شد. زمین پروژه شرکت ابنیه شاندیز ۴۵ هکتار است و یکمیلیون و یکصد هزار مترمربع زیربنا دارد. این پروژه در ۸ کاربری شامل اقامتی، هتل، پارک آبی، تجاری، اداری، شهربازی، مرکز همایشها و سالنهای فرهنگی در حال احداث است و حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. شرکت پدیده شاندیز در جزیره کیش هم پروژهای طراحی کرده که در سال ۱۳۹۰ زمین آن را به مساحت ۲۰ هکتار خریداری کرد و در سال ۱۳۹۲ ساختوساز در آن شروع شد. زیربنای پروژه کیش شرکت پدیده شاندیز ۹۰۰ هزار مترمربع است. در رامسر هم پروژهای تعریف کردیم که زمین آن ۱۴ هکتار است، ولی هنوز امور اجرایی آن شروع نشده است.

وی افزود: پس از اینکه شرکت پدیده شاندیز در سال ۱۳۹۳ با بحران روبهرو شد، قوه قضائیه به موضوع ورود کرد و پس از آن حاکمیت کشور وارد عمل شد و در قالب ستاد تدبیر استان، امور این شرکت را در دست گرفت. پس از عبور از بحران، در سال ۱۳۹۸ اولین مجمع عمومی قانونی در شرکت پدیده شاندیز برگزار و سهامداران، مدیرعامل و هیات مدیره جدید را انتخاب کردند و شرکت پدیده شاندیز مجددا فعالیت‌های خود را از سر گرفت. یکی از استراتژی‌های هیات مدیره جدید این است که سبد فعالیت و خدمات شرکت پدیده شاندیز متنوع شود و تنها به حوزه گردشگری اختصاص پیدا نکند. موضوع شیوع ویروس کرونا این هشدار را به ما داد که اگر اپیدمی دیگری مانند این ویروس وارد جهان شود که بخواهد صنعت گردشگری را تعطیل کند، دوباره شاهد وارد شدن آسیبهای فراوان به شرکت پدیده شاندیز خواهیم بود، به همین دلیل تنوع‌بخشی به فعالیت‌های شرکت در ۲ سال گذشته در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت. در گام نخست، وارد حوزه کشاورزی شده و زمین‌هایی به این منظور اختصاص پیدا کرد.

ورودی اضافه‌کرد: شرکت پدیده شاندیز از امکاناتی برخوردار است که می‌تواند برای حوزه گردشگری سلامت بسیار مفید باشد. وجود ساختمانهایی با یک تغییر کاربری جزئی می‌تواند در حوزه سلامت به زائران خدمات متنوعی ارائه دهد. شرکت پدیده شاندیز به لحاظ زیرساخت از امکانات کافی برخوردار است. تیم متخصص خوبی را برای انجام مطالعه در حوزه گردشگری سلامت گِرد هم آوردیم و مطالعه درباره این موضوع آغاز شد که این موضوع، منجر به تاسیس شرکت گردشگری سلامت پدیده شاندیز در اسفندماه سال گذشته شد. در حوزه اخذ مجوزها، از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای بند ((ب)) اخذ مجوز کردیم و بند ((الف)) که مربوط به آژانسهای مسافرتی است، به‌طور تقریبی، کسب مجوز آن در مرحله نهایی است. برای انجام امور تسهیل‌گری و ارائه خدمات لازم برای سفر زائرین به مشهد به منظور انجام امور درمانی و ترانسفر، فعالیت‌های خوبی داشتیم. با بیمارستان امام رضا (ع)، تفاهمنامه همکاری منعقد کردیم تا در حوزه‌های مختلف به زائر سلامت ارائه خدمات داشته باشیم.

وی افزود: مشهد زائر سلامت دارد و جامعه هدف ما را کشورهایی تشکیل میدهند که بیشتر جمعیت آن مسلمانان بوده و برای زیارت امام هشتم (ع) به مشهد مقدس سفر می‌کنند. مسلمانان کشورهایی همچون عراق، کویت، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس جامعه هدف شرکت گردشگری سلامت پدیده شاندیز را تشکیل می‌دهند. به‌طور مثال در شهر شیراز، تعداد زیادی گردشگر ترک هستند که برای بازدید از اماکن تاریخی وارد این شهر شده‌اند، اما شهر مشهد از کشورهای عراق، کویت و عربستان سعودی زائر دارد که برای انجام زیارت و امور درمانی وارد این شهر شده‌اند. در مقطع کوتاهی شاهد ورود زائر سلامت از کشور افغانستان به مشهد بودیم، ولی هم‌اکنون تعداد عربها از افغانی‌ها پیشی گرفته است. ناگفته نماند، سرویس‌های ارائه‌شده به زائران سلامت خارجی بر اساس ارز است، یعنی پرداخت هزینه‌های ویزا و ترانسفر از سوی زائران سلامت خارجی به صورت ارزی است تا تورم موجود در کشور را پوشش دهد.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات