پایگاه خبری دنیای سرمایه

منطقه شاندیز قطب فعالیت گردشگران و آژانس‌های گردشگری

مدیرعامل شرکت گردشگری سلامت پدیده شاندیز گفت:ایجاد شهر گردشگری سلامت، آرزوی کارآفرینان کشور است تا مردم بتوانند برای تمدد اعصاب از آن استفاده کرده و سلامتی خود را تضمین کنند. منطقه گردشگری شاندیز، قطبی برای آژانسها و گردشگران است تا آنها از این موقعیت استفاده کرده و موضوع امور درمانی را هم داشته باشند.

رضا سعیدی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ با اشاره به اینکه گردشگری سلامت در دنیا سابقه طولانی دارد و بنده بیش از ۲۵ سال است که توجه ویژهای به تبلیغات ترکیه در کشورهای عربی داشته‌ام،گفت: گردشگری سلامت در شهر مشهد، سابقه ۱۰ ساله دارد که علت آن هم حضور زائران از کشورهای مختلف در این شهر است. به دلیل ارزانی و برخورداری استان خراسان رضوی از متخصصان برجسته پزشکی، زائران در زمانی که در مشهد اقامت دارند، می‌توانند اقدام به امور جراحی و درمان کنند، زیرا کشورهای اطراف ایران پزشکان متخصص نداشته و در این حوزه ضعیف هستند.

وی افزود: در موضوع انجام امور تخصصی برای قلب در شهر مشهد، از سال ۱۳۷۰ به بعد بیمارستانهای متخصص شروع به کار کردند که تا قبل از وقوع این اتفاق، مردم مشهد حتی برای انجام اکو قلب به کشورهای اروپایی سفر می‌کردند و هزینه زیادی را باید برای انجام این امور متقبل می‌شدند، اما خوشبختانه این هزینه‌ها با پیشرفت شهر مشهد در امور پزشکی به حداقل ممکن در شرایط کنونی رسیده است. با ظهور و توسعه گردشگری سلامت در این شهر، دیگر به لحاظ پزشکی مردم شهر ما نه تنها به کشورهای دیگر سفر نمی‌کنند، بلکه از سایر کشورهای همسایه ایران هم پذیرای زائران سلامت خواهند بود.

سعیدی تصریح‌کرد: شرکت پدیده شاندیز یک هلدینگ بزرگ مردمی و بورسی است که در سال ۱۳۸۵ در استان خراسان رضوی شروع به کار کرد، اما با بحران‌هایی مواجه شد که این موانع طی یک تا ۲ سال گذشته حل شده و این شرکت را از شرایط بحرانی وارد ثبات نسبی کرده، بهطوری که در بورس حضور پیدا کرده و مسائل مالی آن شفاف شده است. فعالیت عمرانی این شرکت در حوزه ساخت‌وساز شروع و تاکنون ادامه دارد، اما اهدافی که از ۱۵ سال گذشته برای شرکت پدیده شاندیز تعریف شده بود، پاسخگوی تحولات کنونی و گسترده اقتصادی ایران و جهان نبود، به همین دلیل این شرکت مطالعاتی را برای پیشرفت اهداف خود در نظر گرفت که یکی از این هدفها، موضوع گردشگری سلامت بود. هدف شرکت پدیده شاندیز این نیست که به عنوان رقیب شرکتهای کنونی و فعال در امر گردشگری سلامت شهر مشهد، فعالیت و وارد میدان شود، بلکه موضوع شرکت پدیده شاندیز فراتر از این‌ها است.

مدیرعامل شرکت گردشگری سلامت پدیده شاندیز اضافه‌کرد: یکی از پروژه‌های مهم پدیده در شهر شاندیز است. این شهر ییلاقی و آب‌وهوای خوبی دارد. بسیاری از مردم ایران و جهان برای تفریح و استفاده از آب‌وهوا به این شهر سفر می‌کنند. در مطالعات ۶ ماهه برای گردشگری سلامت شهر پدیده شاندیز، به این نتیجه رسیدیم که پروژه پدیده شاندیز از تمام امکانات برای تحقق گردشگری سلامت برخوردار است. در بخش‌های مختلفی مانند درمان، تندرستی و سلامت مطالعات دیگری انجام شد که نشان می‌داد، پروژه بزرگ شرکت پدیده شاندیز می‌تواند به یک شهر سلامت تبدیل شده و برای تحقق این موضوع از تمام امکانات نیز برخوردار است. پروژه پدیده شاندیز دارای هتل، آپارتمان اقامتی، باغ، ورزشگاه، امکانات ورزش‌های آبی و سرگرمی‌های مختلف است که می‌تواند نیازهای یک شهر سلامت را برآورده کند.

وی گفت: شرکت گردشگری سلامت پدیده شاندیز از ابتدای افتتاح کافه موزه تا پایان امسال، امور تسهیل‌گری بیماران خارجی را بر عهده خواهد داشت تا از طریق بیمارستان امام رضا (ع)، معروف‌ترین اطبای ایران و خراسان را به زائران سلامت پیشنهاد داده و آنان خدمات را به بیماران ارائه کنند. در ۳ سال آینده با افتتاح پروژه‌های عمرانی متعدد، موضوع گردشگری سلامت در شهر پدیده شاندیز اجرا خواهد شد، اما هم‌اکنون مشغول تامین اعتبار برای شروع عملیات ساختمان‌های نیمه‌کاره در این منطقه تفریحی هستیم.

 سعیدی افزود: ایجاد شهر گردشگری سلامت، آرزوی کارآفرینان کشور است تا مردم بتوانند برای تمدد اعصاب از آن استفاده کرده و سلامتی خود را تضمین کنند. منطقه گردشگری شاندیز، قطبی برای آژانس‌ها و گردشگران است تا آنها از این موقعیت استفاده کرده و موضوع امور درمانی را هم داشته باشند. کشورمان از هر جهتی برای ارائه خدمات به گردشگران و زائران سلامت آماده است. متاسفانه فقط در سیستم‌های مدیریتی نقصی وجود دارد که آنها خیلی دیر با بخش خصوصی هماهنگ می‌شوند. هدیه سلامتی، مهمترین موضوعی است که برای بیماران خارجی می‌تواند در ایران محقق شود. مردم کشور افغانستان با سفر به کشور هندوستان سالی ۴ میلیارد دلار برای سلامت خود هزینه می‌کنند.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات