پایگاه خبری دنیای سرمایه

مدیرعامل شرکت ایده‌سازان عصر اطلاعات مطرح کرد:

عدم ثبات اقتصادی بزرگترین مشکل تولید است

رشد روزافزون تکنولوژی‌ها و دانش فنی موجب دسترسی کشورمان به موفقیت‌های بزرگی در عرصه پرداخت و ایجاد نرم‌افزارهای مرتبط با آن شده است. با توجه به این موضوع یکی از توقعات مهم فعالان این حوزه، رفع تنش‌های فعلی مانند قوانین متعدد، بی‌ثباتی نرخ ارز و فشارهای مالیاتی برای پیشبرد هرچه سریع‌تر این بخش و تکمیل هرچه بهتر فعالیت‌های آن است. برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ مهندس مرتضی محمودی، مدیرعامل شرکت ایده‌سازان عصر اطلاعات رفته و با وی به گفت‌وگو پرداختیم که ماحصل آن در ادامه می‌آید.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین،مهندس مرتضی محمودی، مدیرعامل شرکت ایده‌سازان عصر اطلاعات  با اشاره به اینکه این شرکت از سال ۱۳۸۷ با رویکرد آی تی و فناوری‌های مبتنی بر آن تاسیس شده و محصولاتی در زمینه نرم‌افزارهای مالی در بخش‌های مختلف تولید و با ایجاد شبکه فروش در سطح کشور، آن را با قیمت‌های مناسب برای مصرف‌کنندگان، طبقات مختلف و اصناف در چندین هزار نسخه ارائه کرده است، گفت: پس از آن، شرکت ایده‌سازان عصر اطلاعات به بخش مولتی‌مدیا ورود و بالغ بر ۶۰ محصول در این حوزه عرضه کرده است. این شرکت از سال ۱۳۹۷ با توجه به ارتباطی که نرم‌افزارهای مالی با بخش پرداخت در بخش PC POS داشتند، تلاش کرد تا با ورود به حوزه پرداخت و عقد قراردادهای مختلف با شرکت‌های PSP مثل سایان کارت قدیم، فعالیت خود را ادامه دهد، از این‌رو قراردادهای چندساله بازاریابی، نصب و راه‌اندازی کارتخوان را نیز منعقد کرد. شرکت ایده‌سازان عصر اطلاعات بعد از یکی دو سال با توجه به نیازی که در بازار حس شد، در حوزه فروش دستگاه کارتخوان نیز ورود کرده و با ایجاد شبکه گسترده فروش در سطح کشور، فروش و خدمات پس از فروش موفقی انجام داد. پس از آن سعی کرد تا با اخذ نمایندگی برندهای خارجی و ایجاد دفاتر پشتیبانی، کار را به صورت تخصصی‌تر پیش برده و با دریافت نمایندگی برندهای ویژه‌ای مانند Anfu و با انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید، توانست محصولی را با همکاری شرکت چینی  SZZTبه نام i90 به بازار عرضه کند.

محمودی ادامه داد: تعریف ما از عقد قرارداد با شرکت چینی، ایجاد یک برند ایرانی با چشم‌انداز جهانی بود، به‌طوری که با ایجاد نمایندگی در کشورهای مختلف، بتوان آن را با قیمت و قابلیت مناسب ارائه داد. علاوه بر این، در این راستا کارخانه تولید دستگاه و برند Anfu در شهرک صنعتی صفادشت با ظرفیت ماهانه تولید ۴۰ هزار دستگاه و سالانه ۴۸۰ هزار دستگاه در سه شیفت کاری راه‌اندازی شده تا نیاز بازار مرتفع شود. امیدوارم در این راستا با تعمیق تولید در کشور و داخلی‌سازی دستگاه‌ها از ظرفیت تولیدکنندگان داخل استفاده شده و روزی ایران به هاب منطقه در حوزه پرداخت الکترونیک و تولید تجهیزات مرتبط با آن تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت ایده‌سازان عصر اطلاعات با بیان اینکه هدف این شرکت در سه بخش تامین دستگاه پذیرندگان، حوزه تراکنشی مثل ایجاد پنل و امکان ثبت اطلاعات و سرویس‌های این حوزه و ارائه خدمات پشتیبانی دستگاه پنل‌ها و مشتری‌مداری است، توضیح داد: با توجه به تجاربی که این شرکت در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار و پروژه‌های عملیاتی داشت، در عرض سه الی ۴ ماه خط تولیدی را راه‌اندازی کرد که برای شرکت بزرگ چینی SZZT جای تعجب داشت. هدف‌گذاری در زمینه خدمات ثبت اطلاعات و احراز هویت پذیرندگان برای تخصیص دستگاه‌های کارتخوان به آن‌ها این بود که پذیرندگان به جای اینکه چند روز معطل دریافت تایید شاپرک برای تحویل دستگاه کارتخوان باشند، در عرض چند ساعت این امر محقق شود. خوشبختانه این پروژه با تلاش شبانه‌روزی تیم برنامه‌نویسی شرکت با هزینه زیادی برای اولین بار در کشور انجام شد. هرچند که این شرکت به این موارد قانع نبوده و در نظر دارد که به منظور بهبود رتبه خود، ضمن ایجاد زیرساخت برای تاسیس PSP با افزایش تولید در شهریورماه محصول i80 را به بازار عرضه نماید.

محمودی با ذکر اینکه در گذشته افراد یا شرکت‌ها برای دریافت یک دستگاه کارتخوان باید برای یک‌ماه پول خود را در بانک بلوکه می‌کردند، اظهار کرد: اما امروز به لطف زحمات شرکت ایده‌سازان عصر اطلاعات، آن‌ها به محض ثبت‌نام، یک‌روزه می‌توانند دستگاه خود را خریداری کنند؛ یعنی مدت‌زمان دریافت دستگاه کارتخوان از یک‌ماه به یک روز رسیده که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، به سود پذیرندگان نیز بوده است. به‌طور کل باید دانست، حضور بخش خصوصی در صنعت؛ ضمن تسهیل امور، هزینه‌ها را کاهش داده و یکی از افتخارات ما این است که به عنوان اولین شرکت خصوصی، علاوه بر ایجاد استانداردهای بین‌المللی در بخش تولید نیز یک کارخانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی کرده‌ایم که در خطوط تولید آن ۴۰ نفر مشغول به کار هستند. خوشبختانه در کشورمان زیرساخت‌هایی ایجاد شده که امید است با افزایش تولید، شاهد صادرات بیشتر نیز باشیم.

وی از بخش‌های مختلف سازمانی دولتی و در سطح عموم مصرف‌کنندگان مثل بازاری‌ها، اصناف، PSPها، بانک‌ها و امثالهم در شمار مشتریان مهم این شرکت یاد کرد و گفت: روند فروش به این بخش‌ها نیز بر اساس قراردادهای سازمانی است. بخشی از این فعالیت نیز در قالب خرده‌فروشی صورت می‌گیرد که از طریق نمایندگی‌ها انجام خواهد شد، به این صورت که مشتریان به نمایندگی‌ها سفارش می‌دهند و از این طریق دستگاه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ایده‌سازان عصر اطلاعات پایه محصولات این شرکت را دانش‌بنیان دانست که با تکیه بر خلاقیت و بهره‌مندی از مالکیت معنوی، عرضه شده است و خاطرنشان کرد: در حوزه پرداخت نیز در صورت برداشتن تحریم‌ها و سختی‌های کار؛ طراحی، بُرد، نرم‌افزارها و سیستم عامل توسط این شرکت تولید خواهد شد، اما اکثر قطعات این دستگاه‌ها وارداتی است که به اعتقاد بنده، با قبول ریسک‌ها و در صورت حمایت دولت، قابلیت داخلی سازی دارد.

محمودی با اشاره به چالش های این حوزه مانند عدم ثبات اقتصادی، گفت: برای مثال، اگر در کشور چین برای ساخت یک دستگاه، قرارداد یک دلاری بسته شود، قیمت تا یک‌سال هیچ تغییری نمی‌کند، در حالی که قیمت‌های داخلی هر روز در حال تغییر بوده و همین موضوع، بیزینس ما را دچار چالش می‌کند. علاوه بر این، وجود قوانین متعدد در بخش احراز هویت‌ها، فشار سازمان مالیاتی و فشار قوانین شاپرک، مانع از ثبات فعالیت‌های اقتصادی شده است. البته همه این کارها با هدف ایجاد امنیت، جلوگیری از پولشویی و… انجام شده، اما با توجه به تحریم باید مسائل تولیدکنندگان نیز در نظر گرفته شود. امید است با تعاملاتی که بین بخش دولتی و خصوصی وجود دارد، مشکلات حل شده و به زودی به سمت ایرانی آباد حرکت کنیم.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات