پایگاه خبری دنیای سرمایه

نوسانات ارزی بلای جان کارتن‌سازان

مدیرعامل شرکت صنایع بسته‌بندی و کارتن‌سازی نیکان صبا گفت: یکی از مهمترین این مشکلات به نوسانات نرخ ارز مربوط می‌شود که بر هزینه تمام‌شده تولیدات این شرکت اثر منفی دارد. برای مثال، در طول سال شاهد افزایش ناگهانی قیمت مقوا هستیم که این موضوع ضمن هزینه‌تراشی برای شرکت صنایع بسته‌بندی و کارتن‌سازی نیکان صبا، پیش‌بینی‌های آن را بر هم می‌زند.

لیلا مرادزاده در گفت‌وگوی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه گذاری‌آنلاین؛ با شاره به اینکه شرکت صنایع بسته‌بندی و کارتن‌سازی نیکان صبا در سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در زمینه کارتن‌سازی با حدود ۱۰ کارگر و دستگاه‌هایی مانند دایکات فکی، دایکات ریلی، لمینت، بسته‌بندی و برشو چاک آغاز کرد و بعد از آن با توسعه این فعالیت، تعداد کارگران به ۳۰ نفر افزایش یافت و دستگاه چاپ سه رنگ نیز به تجهیزات قبلی اضافه شد،گفت.هم‌اکنون نیز شرکت صنایع بسته‌بندی و کارتن‌سازی نیکان صبا با برندهای حوزه‌های مختلف از جمله صنعت لوازم خانگی، لبنیات، صادرات میوه‌جات و خرما و همچنین با شرکت‌هایی مانند دنیاپلاستیک، انجنرال، ورسی، تیام، خرمایی، بلک‌، نزاز، دالتون، کهکشان، کره البرز، قطعات خودرو ورسی، شیرآلات ارمغان و… همکاری دارد و در دو شیفت کاری با تیراژ بسیار بالا مشغول به کار است.

وی افزود:بنده به عنوان مدیرعامل این شرکت، نخستین خانمی هستم که مجوز شغل کارتن‌سازی را که حرفه‌ای مردانه به نظر می‌رسد، بدون داشتن مباشر مرد دریافت کرده‌ام. البته در این مسیر، سختی‌های زیادی مانند مرجوع شدن کارتن‌ها به دلیل بروز خطا و اشتباه در اندازه ابعاد، سایز و رنگ وجود داشت که با عشق و علاقه از آن‌ها عبور کرده و در حال حاضر به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده‌ام. قابل ذکر است، کارتن لباس عامل مهمی در شناسایی برند محصولات به شمار می‌رود و با توجه به نیاز تولیدکنندگان اصناف مختلف به آن، از اهمیت زیادی برای جذب مشتریان برخوردار است.

مرادزاده تصریح‌کرد: یکی از برنامه‌های بنده، تولید مقوا و راه‌اندازی دستگاه چاپ در شرکت صنایع بسته‌بندی و کارتن‌سازی نیکان صبا است تا در مقوله چاپ و تعیین رنگ کارتن‌ها با مشکل و خطا روبه‌رو نشوم. البته مشکلات پیش‌آمده در فرآیند تولید، حل شدنی است، با این حال بهتر است، به منظور کاهش هزینه‌های این شرکت از آن جلوگیری کرد.

وی تصریح‌کرد: فعالیت شرکت صنایع بسته‌بندی و کارتن‌سازی نیکان صبا کاملا به روز است، به همین دلیل شیوه فعالیت با تغییرات تکنولوژی و استفاده از تجهیزات مدرن تغییر خواهد کرد. اگر به خوبی دقت کنید، در دنیای امروز همه صنایع برای فروش محصولات خود به کارتن نیاز دارند و این محصول باید مطابق با نیاز و خواسته جدید بازار به روزرسانی شود. این شرکت نیز در تلاش است تا روز به‌روز دایره فعالیت‌های خود را گسترش دهد و تا ۵ سال آینده یا حتی خیلی زودتر، اهداف توسعه‌ای خود را محقق سازد.

مرادزاده گفت:یکی از مهمترین این مشکلات به نوسانات نرخ ارز مربوط می‌شود که بر هزینه تمام‌شده تولیدات این شرکت اثر منفی دارد. برای مثال، در طول سال شاهد افزایش ناگهانی قیمت مقوا هستیم که این موضوع ضمن هزینه‌تراشی برای شرکت صنایع بسته‌بندی و کارتن‌سازی نیکان صبا، پیش‌بینی‌های آن را بر هم می‌زند.از سوی دیگر، با وجود افزایش هزینه‌های جاری، راهی برای تغییر قیمت‌ها در قراردادهای سابق با مشتریان وجود ندارد. مساله دیگر به سختی و پیچیدگی‌های این کار بازمی‌گردد که نمونه آن همان‌طور که ذکر شد، احتمال تغییر ابعاد و رنگ کارتن‌ها در فرآیند تولید است که گاهی به دلیل بروز خطا از سوی چاپخانه پیش می‌آید.

وی تاکید کرد: کیفیت کار این شرکت، موجب شده که برخی از مشتریان محصولات خود را از کشورهایی مانند ترکیه خریداری کرده، اما برای بسته‌بندی آن به این شرکت مراجعه کنند. حتی در برخی از مواد بسته‌بندی کولرهای چینی نیز توسط شرکت صنایع بسته‌بندی و کارتن‌سازی نیکان صبا انجام می‌شود، با این حال کشورهایی مانند چین و ترکیه نیز در این حوزه مطرح هستند.

مدیرعامل شرکت صنایع بسته‌بندی و کارتن‌سازی نیکان صبا گفت: بسیاری از این کارتن سازها در حالی به فعالیت مشغول هستند که هزینه‌ای بابت مالیات و بیمه به دولت پرداخت نمی‌کنند. از سوی دیگر، اکثر آن‌ها سعی در جلب مشتریان کارتن سازهای بزرگ و شناخته‌شده از طریق شیوه‌های نامناسب دارند و با این کار در بازار اختلال ایجاد می‌کنند، در حالی که شرکت صنایع بسته‌بندی و کارتن‌سازی نیکان صبا از همان روز اول فعالیت، مجوزهای لازم را کسب و تمامی کارگران را بیمه کرد. این شرکت از این پس نیز در تلاش است تا مطابق با استانداردهای قانونی عمل کند.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات