به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه

وزیر کشور: آیت‌الله رییسی رشد اقتصادی را از منفی ۴ به مثبت ۴ درصد رساند

وزیر کشور: آیت‌الله رییسی رشد اقتصادی را از منفی ۴ به مثبت ۴ درصد رساند

وزیر کشور با اشاره به احیای بیش از ۱۰ هزار واحد راکد در سراسر کشور در دولت سیزدهم، از شهید آیت الله رئیسی به عنوان الگوی مدیریت جهادی و مردم‌دار یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه، احمد وحیدی، وزیر کشور، در همایش ملی احیای بنگاه‌های اقتصادی کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار داشت: در دولت سیزدهم شاهد احیای حدود ۸ هزار و ۸۰۰ واحد راکد به صورت قطعی بوده‌ایم و مابقی واحدها نیز در اولین فرصت احیا خواهند شد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای تحقق عدالت و خدمت به مردم صورت گرفته است، افزود: این روحیه نشان از پیوند عمیق مردم و انسجام آن با دولت دارد.

وزیر کشور شهید آیت الله رئیسی را الگوی مدیریت جهادی و مردم‌دار دانست و گفت: ایشان حتی در زمان اوج کرونا نیز همواره به فکر خدمت به مردم بود و برخلاف مسؤولان پیشین که حتی با مسؤولین کشور هم جلسه‌ای برگزار نمی‌کردند، در یکی از معادن خراسان جنوبی در کنار کارگران حاضر شدند.

وحیدی با اشاره به تذکرات برخی مبنی بر عدم حضور رئیس جمهور در بین مردم به دلیل شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: ایشان بدون لحظه‌ای درنگ در مسیر خدمت به مردم حرکت می‌کردند.

احیای واحدهای راکد؛ گامی در راستای رونق اقتصادی و معیشت مردم

وزیر کشور با اشاره به ابتکار عمل دولت سیزدهم در احیای واحدهای راکد در سراسر کشور، شهید آیت الله رئیسی را احیاگر امید و فرصت‌های شغلی در ایران دانست.

احمد وحیدی در همایش ملی احیای بنگاه‌های اقتصادی کشور، با بیان اینکه احیای واحدهای راکد به معنای احیای کارکنان و مردم آن منطقه است، اظهار داشت: با احیای هر واحد صنعتی، کشاورزی و دام‌پروری، شاهد رونق تولید و اقتصاد کشور و در پی آن ایجاد فرصت‌های شغلی جدید خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد فرصت شغلی، تداوم زندگی خانوار را به دنبال دارد، افزود: شهید آیت‌الله رئیسی با احیای واحدهای راکد، این پیام را به ملت ایران رساندند که حتی در شرایط تحریم‌های ظالمانه نیز می‌توان با اتکا به توان داخلی، مسیر توسعه اقتصادی را پیمود و گام‌های مثبتی در جهت بهبود معیشت مردم برداشت.

وزیر کشور در ادامه به عملکرد دولت سیزدهم در ارتقای شاخص‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: طبق آمار ارائه شده توسط آیت‌الله رئیسی، نرخ رشد اقتصادی کشور که در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم منفی ۴ درصد بود، تا پایان سال ۱۴۰۲ به طور متوسط به ۴/۳ دهم درصد افزایش یافته است.

این دستاورد در شرایطی به دست آمده که بسیاری از کارشناسان، دستیابی به چنین رشدی را بدون اتکا به درآمدهای نفتی غیرممکن می‌دانستند.

وحیدی در پایان سخنان خود با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و با وجود تمام فشارها، مسیر پیروزی را برای ملت ایران ترسیم کرده‌اند، گفت: یادگیری این مسیر و الگوگیری از مدیریت جهادی و مردم‌دار ایشان، رمز موفقیت و سربلندی ایران در گام‌های پیش رو خواهد بود.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات