پایگاه خبری دنیای سرمایه

کنترل آلودگی‌های صنعتی و ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها

مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها به معنای ایجاد ثروت از طریق کسب‌وکار مسئولانه است. در واقع، می‌توان گفت که مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها شامل رفتارهای تجاری آنها در حوزه کارکنان، مشتریان، پیمانکاران، محیط زیست و جامعه است. زیربنای مفهومی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، یک رابطه برنده-برنده و خلق ارزش مشترک برای جامعه و بنگاه است.

گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه ، در سال‌های اخیر، با توجه به اهمیت این موضوع، برخی از شرکت‌ها رویکرد خود را در دستورالعمل رفتاری کسب‌وکار تبیین کرده‌اند. هدف این شرکت‌ها این است که به عنوان یک مجموعه نمونه و ارزشمند شناخته شوند و به همین دلیل، اقداماتی را برای صیانت از محیط زیست در نظر گرفته‌اند.

لزوم کنترل آلودگی در اجرای طرح‌های صنعتی

طراحی، نصب و استقرار سیستم‌های کنترل آلودگی در کلیه طرح‌ها، از جمله نصب غبارگیر، الکتروفیلتر و bag filter بر روی تجهیزات، از جمله اقداماتی است که برخی شرکت‌ها برای کمک به حفظ محیط زیست انجام داده‌اند. این اقدامات به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها محسوب می‌شود.

فیلتر کیسه‌ای (bag filter) محفظه‌ای است که شامل تعدادی کیسه با جنس پلی‌استر می‌باشد. گاز حاوی غبار از دریچه ورودی عبور کرده و به سمت خروجی فیلتر حرکت می‌کند. غبار موجود بر سطح خارجی کیسه‌ها می‌نشیند و سپس در مقاطع زمانی معین با اعمال پالس هوا، غبار تکانده شده و به هاپر زیرین فیلتر ریخته می‌شود. این فرآیند باعث جداسازی غبار از گاز می‌شود. بگ فیلترها یکی از تجهیزات پراستفاده برای غبارزدایی هوا در صنایع هستند و با توجه به نوع غبار، بازدهی بالایی تا ۹۹.۹ درصد دارند.

غبارگیر صنعتی یکی دیگر از دستگاه‌های مورد استفاده در اجرای طرح‌های صنعتی است. در کارگاه‌های صنعتی، کارخانه‌ها و محیط‌های تجاری، گرد و غبار می‌تواند به مشکلی جدی تبدیل شود. گرد و غبار نه تنها تهدیدی برای عملکرد درست کارخانه‌ها است، بلکه می‌تواند به یک تهدید مداوم برای سلامتی و محیط زیست نیز تبدیل شود. برخی شرکت‌ها با استفاده از غبارگیرهای صنعتی، مشکلات گرد و غبار را رفع کرده‌اند.

استفاده از الکتروفیلتر یا فیلتر الکتریکی نیز یکی از راهکارهای مجموعه‌های صنعتی است. این فیلتر یکی از بهترین تجهیزات برای تصفیه هوا، حذف آلاینده‌ها و غبار است و کارآیی بالایی در حذف آلاینده‌ها و ترکیبات سمی مانند مونواکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن دارد.

میدکو؛ پیشرو در کنترل آلودگی‌های صنعتی

شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، به عنوان یک مجموعه صددرصد خصوصی، اجرای تمامی این اقدامات را در دستور کار قرار داده است. میدکو با نصب غبارگیر، الکتروفیلتر و bag filter بر روی تجهیزات خود، به عنوان یکی از پیشگامان کنترل آلودگی‌های صنعتی و یاری‌رسان به محیط زیست شناخته می‌شود.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات