پایگاه خبری دنیای سرمایه

رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با تقدیر از تلاش همکاران روابط عمومی‌های تابعه تصریح کرد؛

گام‌های مؤثر شرکت ملی گاز ایران در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز

روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در راستای سیاست‌های دولت چهاردهم به‌منظور کاهش ناترازی انرژی در کشور و گردش چرخ صنایع، اقدامات مهمی را انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدحسن موسوی، رییس روابط عمومی این شرکت با بیان این مطلب، اقدامات شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های تابعه را در راستای تداوم خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه در فصل سرد سال عنوان کرد و گفت: این اقدامات با هدف ترویج مصرف بهینه و فراهم شدن امکان تأمین سوخت زمستانی برای تمامی هم‌وطنان و استفاده درست از منابع کشور اجرایی شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت با تلاش همکاران ارزشمند خود در واحد روابط عمومی، موفق شدیم برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی فرهنگ‌سازی متعددی را با معاونت طرح و برنامه و نیز، امور مشارکت‌های صدا و سیما برنامه‌ریزی و اجرا کنیم که بدون شک در راستای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه و نیز، فرهنگ‌سازی الگوی مصرف در سطح کشور گام‌های مؤثری برداشته شده؛ ضمن آن‌که حضور مؤثر و فعالی در بحث تبلیغات محیطی، به‌ویژه در مترو، فرودگاه‌ها و اکران شهری داشتیم.

موسوی انعقاد قرارداد با سازمان صدا و سیما جهت تولید و پخش برنامه‌های فرهنگ‌سازی مصرف ایمن و بهینه گازطبیعی از شبکه‌های سراسری و استانی را یکی از اقدامات اساسی انجام‌شده عنوان کرد و توضیح داد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان صدا و سیما با استفاده از پتانسیل قانونی بند “ب” تبصره ۱۳ قانون بودجه کشور در سال۱۴۰۳، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اجرای پویش کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز و برق با شرکت صنایع ملی پتروشیمی ایران برای نخستین بار و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان بسیج مستضعفین در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه، تنها بخشی از اقدامات است.

رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران اجرای طرح ملی آموزش همیار گاز در بستر اینترنت در ۳۱ استان کشور با حضور بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز و معلم پایه ششم ابتدایی را بخش دیگری از این اقدامات خواند و تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزش همیار گاز بین شرکت‌های گاز استانی و ادارات کل آموزش و پرورش استان در راستای اجرای طرح ملی همیار گاز در مدارس و برگزاری جشنواره فرهنگی- هنری همیارگاز و دریافت ۱۳۰ هزار اثر ارزشمند دانش‌آموزی در رشته‌های نقاشی و کاریکاتور، داستان‌نویسی، روزنامه دیواری، گرافیک رایانه‌ای و اهدای جوایز به آثار برگزیده از دیگر موارد انجام‌شده در این زمینه خواند.

موسوی از طراحی و راه‌اندازی سایت “هوادار انرژی” به‌عنوان مرجع اصلی پویش‌های فرهنگ‌سازی مصرف بهینه گاز خبر داد و گفت: این پویش با عنوان “دو درجه کمتر” به منظور کاهش مصرف گاز و مدیریت ناترازی در پیک مصرف در فصل سرد سال آغاز شده است.

وی همچنین به سخنرانی ۳۸۳ ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور اشاره کرد که در آن‌ها بر اهمیت پویش ۲ درجه کمتر تأکید شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران افزود: ۶۵۰ نفر از چهره‌های سرشناس جامعه، از جمله سیاسیون، هنرمندان و ورزشکاران، از این پویش حمایت کرده و تیزرهای تبلیغاتی آن نیز از طریق صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی پخش شده است.

موسوی با بیان این که در راستای پویش “دو درجه کمتر” و به منظور فرهنگ‌سازی مصرف بهینه گاز، گویش‌های مختلف از زبان مجریان در شبکه‌های سراسری و استانی به تعداد ۴۶,۵۰۰ بار پخش شده، ادامه داد: همچنین ۹۲۱ عنوان محتوا شامل انیمیشن، فیلم و مستند تولید و به‌طور گسترده‌ای در رسانه‌ها منتشر شده است؛ همچنین، زیرنویس‌ها و میان‌برنامه‌ها در شبکه‌های سراسری و استانی به ترتیب ۵۱,۲۰۰ و ۱۴,۷۲۰ بار پخش شده‌اند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: ۱۸ طرح بیلبوردی برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه طراحی شده و تبلیغات محیطی از طریق ۳,۵۲۳ سازه مختلف به متراژ مجموعاً ۱۶,۴۵۹ متر اجرا و در نهایت، با برگزاری ۱۷ نشست خبری، ۲,۱۱۳ خبر در حوزه مصرف بهینه گاز تولید و منتشر شده است.

موسوی اعلام کرد: مدیران این شرکت به مدت ۴۸۷ دقیقه با بخش‌های خبری و برنامه‌های شبکه‌های صدا و سیما ارتباط زنده برقرار کردند تا اطلاعات لازم درباره مصرف بهینه گاز را به اطلاع عموم برسانند.

وی همچنین از برگزاری تورهای خبری در بخش تولید و انتقال گاز با حضور مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران و مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد که در آن اصحاب رسانه‌های مهم و سراسری از مجتمع پالایش گاز پارس جنوبی (عسلویه) بازدید کردند.

موسوی در ادامه، افزود: در تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۳، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در خصوص وضعیت ناترازی گاز کشور سخنرانی و ضمن قرار دادن اطلاعاتی جامع در اختیار مردم عزیزمان، آحاد جامعه را به مصرف بهینه گاز و پیوستن به پویش ۲ درجه کمتر دعوت کرد،

رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران از برگزاری نشست‌های تخصصی مدیریت مصرف بهینه گاز با حضور نمایندگان NGO ها و خبرگان و  کارشناسان حوزه انرژی خبر داد و گفت: در این نشست‌ها، خبرگان، کارشناسان و فعالان حوزه انرژی به بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای مدیریت مصرف انرژی و کاهش ناترازی در کشور پرداختند.

وی همچنین به نشست سالانه ۳۳۵ امام جماعت ادارات شرکت ملی گاز ایران که تحت عنوان “سفیران انرژی” برگزار شد نیز، اشاره کرد.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: پویش  ۲ درجه کمتر، موفق به جذب بیش از ۳۰ میلیون بازدید از تولیدات خود در فضای مجازی شده؛ ضمن آن‌که ۱۰۴ میلیون و ۲۳۰ هزار پیامک مصرف بهینه برای مشترکین گاز نیز ارسال شده است.

وی تأکید کرد: تمامی اخبار مربوط به جلسات مدیریت سوخت زمستانی و رویدادهای مرتبط با شرکت در سایت nigc.ir به نقل از معاون وزیر نفت و مدیرعامل درج شده و در سایر رسانه‌های سراسری و فضای مجازی به‌منظور اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه بازنشر یافته‌اند.

موسوی در پایان، تصریح کرد: این اقدامات نشان‌دهنده عزم جدی شرکت شرکت ملی گاز ایران برای ارتقاء آگاهی عمومی نسبت به مصرف بهینه انرژی و کاهش فشار بر شبکه گازرسانی در فصل سرد سال است و  همکاری مردم در این پویش می‌تواند نقش مؤثری در مدیریت مصرف گاز و جلوگیری از بحران‌های احتمالی ایفا کند.

 

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات