پایگاه خبری دنیای سرمایه

کسب رضایت مشتریان در گرو تضمین کیفیت محصولات

مدیرعامل شرکت مهندسی خور گفت: یکی از اولویت‌های مهم این شرکت، توجه به کیفیت است و به همین دلیل طبق شاخص PPm، از هر یک‌میلیون قطعات عرضه‌شده به شرکت ساپکو توسط شرکت مهندسی خور، فقط ۱۲ قطعه برگشت خورده که این موضوع، نشان‌دهنده کیفیت بالای قطعات است.

سیامک مقتدری در گفت‌وگوی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه گذاری آنلاین؛ با اشاره به اینکه طی یک‌سال اخیر همانند گذشته به تکوین محصولات جدید جهت بازارهای جاری و جدید پرداخته تا دایره فعالیت‌های خود را گسترش دهد،گفت: شرکت مهندسی خور، ضمن افزایش تولید و ارائه محصولات جدید به خودروسازان اصلی، توافقاتی با مشتریان جدیدی مانند شرکت کرمان‌خودرو جهت تولید قطعات خودروی j4 داشته و به تولید انبوه رسیده است. این قرارداد شامل ۱۵ قطعه و مجموعه می‌باشد که به سبد محصولات شرکت اضافه شده است. علاوه بر آن، تامین قطعات پرسی گروه صنعتی برنز و مشارکت در پروژه‌های مرتبط با دو خودروی شاهین و تارا از دیگر اقدامات شرکت مهندسی خور در سال اخیر می‌باشد. این شرکت به منظور ورود به بازار لوازم یدکی نیز سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده و در سال آینده محصولات جدیدی را به بازار عرضه خواهدکرد.

وی افزود: تولیدات شرکت مهندسی خور تا پایان امسال به ۱۸ هزار تن قطعه خواهد رسید و امید است که با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، شاهد افزایش هرچه بیشتر تولیدات باشیم. البته این موضوع به عملکرد خودروسازان و برنامه‌ریزی اعلامی وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر جهش تولید خودرو در سال‌های آتی نیز بستگی دارد که به اعتقاد بنده، در صورت حمایت دولت، امکان تولید حداقل یک‌و‌نیم میلیون خودرو در سال آینده وجود خواهد داشت، از این‌رو شرکت‌های قطعه‌سازی برای افزایش تولیدات خود برنامه‌ریزی کرده‌اند.

مقتدری اضافه‌کرد: شرکت مهندسی خور همواره به سیستم‌های تضمین کیفیت پایبند بوده و در حال حاضر نیز تنها شرکت بخش خصوصی دارنده گرید A ساپکو در حوزه پرسکاری است. یکی از اولویت‌های مهم این شرکت، توجه به کیفیت است و به همین دلیل طبق شاخص PPm، از هر یک‌میلیون قطعات عرضه‌شده به شرکت ساپکو توسط شرکت مهندسی خور، فقط ۱۲ قطعه برگشت خورده که این موضوع، نشان‌دهنده کیفیت بالای قطعات است.قابل ذکر است، تولید قطعات پرسی باکیفیت، تابع قالب و تجهیزات مناسب است، از این‌رو شرکت مهندسی خور با توجه به موضوع ابزارمحوری این شاخه از صنعت، توجه به ساخت قالب‌های مناسب را در اولویت قرار داده است. قطعات بدنه و پرسی دارای ابزارهای کنترل کیفیت خاص است و بنابراین تفاوت جدی بین تولیدات داخلی با دیگر قطعات سایر کشور‌ها وجود ندارد. هرچند محصولات شرکت‌های قطعه‌سازی کشورهایی مانند کره، ژاپن و حتی آمریکا متکی بر تکنولوژی‌های مدرن و تیراژ بالا بوده، اما از نظر قیمت و کیفیت، تفاوت فاحشی با تولیدات داخلی ندارند. به عبارتی دیگر، نمی‌توان بین بدنه پراید ایرانی با بدنه پراید کره‌ای تفاوت زیادی مشاهده کرد، بلکه این تفاوت معمولا به گیربکس، موتور و مجموعه‌های انتقال قدرت، وسایل الکترونیکی مربوط می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی خور تصریح‌کرد: خوشبختانه در روند تامین مواد اولیه مورد نیاز شرکت مهندسی خور جز در موارد خاص مشکل حادی وجود ندارد، اما برخی از شرکت‌های قطعه‌سازی وابسته به واردات مواد اولیه از خارج با موانع جدی مواجه هستند که در صورت رفع تحریم، محدودیت‌های واردات باید برطرف گردد.

وی تاکیدکرد: به اعتقاد بنده، شرکت‌های خودروسازی از طریق نمایشگاه‌ها با قطعه‌سازان آشنا نمی‌شوند، بلکه معمولا با توجه به سابقه همکاری با خودروسازان با آن‌ها وارد مذاکره شده و در نهایت قراردادهایی را منعقد می‌کنند، بر همین اساس در سراسر دنیا نمایشگاه‌های این بخش عمدتا با هدف عرضه در بازار لوازم یدکی برگزار می‌شوند. متاسفانه در کشورمان از صنعت حمایت کافی نمی‌شود. به عنوان مثال، هرچند سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شد، اما در عمل کوچک‌ترین اقدامی برای حمایت واقعی از تولید و مانع‌زدایی‌های جدی صورت نگرفت. امسال به دلیل قطعی‌های مکرر برق، فعالیت شرکت‌ها به ویژه در شهرک‌های صنعتی حدود ۴۰ روز و روزانه حدود ۱۰ ساعت با اختلال مواجه شد، در حالی که قطعی در مناطق شهری به این میزان نبود. علاوه بر این، هزینه‌های گاز مصرفی نیز ۷ برابر شده است. فارغ از هرگونه گرایش‌ سیاسی، متاسفانه دولت فعلی نیز تاکنون اقدامی جدی برای حمایت از صنایع انجام نداده و شرایط تورمی و بی‌ثباتی اقتصاد کماکان فشار بسیاری به واحدهای تولید وارد می‌کند.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات