مهندس سيد اصغر سيدي، معاون فروش شرکت «روغن موتور قطران کاوه» ظرفيت فروش در اين صنعت با بهره گيري از تجربيات صنعت پخش و رويکردهاي مثبت و منطقي سازمان، من را متقاعد کرد تا مصصم تر شده و با بهره گيري از داشته هاي عملي خود که برخاسته از مديريت فروش در رده هاي مختلف سازماني در شرکتهايي معظم و معزز نظير «کاله»، «چيتوز» و «سان استار» است، کار را آغاز کنم. البته با علم بر اينکه مي دانستم وارد چالشي خاص خواهم شد؛ چرا که محصول، بازار و رقبا متفاوت است، اما فرآيند يکسان است. در واقع فرآيند فروش در همه جا مي تواند نشات گرفته از مزيت هاي رقابتي و استراتژي هاي فروش باشد و بنده سعي کردم از همان تجربيات و دستاوردها در اينجا نيز استفاده کنم.
وی افزود: به طور کلي بايد بگويم که با ورود اينجانب تلاش شد تا فرآيندها، بازنگري و اصلاح و يا ايجاد شود. همچنين حفظ ساختار و نقاط قوت قبل را در اولويت قرار داده و افراد موثر را حفظ کرديم. علاوه بر اين، همکاراني که مي توانستند با آموزش در مسير جديد سازمان قرار بگيرند را ارتقا داده و حفظ کرديم. در عين حال، هم راستا با توسعه شعب مويرگي و عامليت در فروش داخلي و صادرات، جذب نيروهاي توانمند در مديريت و فروش، در دستور کار قرار گرفت. همچنين مبناي بررسي عملکردها بر اساس گزارش هاي علمي قرار داده شد و نرم افزارها بهروزرساني شد.
معاون فروش شرکت «روغن موتور قطران کاوه» گفت: ما سعي کرديم اولويت خود را بر مبناي تامين نياز مشتريان متناسب با نياز بازار قرار داده و زماني اقدام به توسعه فروش مويرگي کرديم که اين موضوع در بسياري از شرکتها مسبوق به سابقه نبوده است. در واقع فعاليت ما زمينهساز اين شد که شرکتهاي ديگر نيز در اين مسير قرار بگيرند. ما با ايجاد شعب فروش مستقيما با مشتريان در ارتباط بوده و اين اطمينان را به مشتريان داده ايم که همواره در کنار آنها هستيم؛ به طوري که شعب خود را به 15 شعبه افزايش داده و در ساير استان هاي فاقد نمايندگي نيز با جذب کارشناسان و مديران فروش نواحي و مناطق، عاملين فروش را جذب کرديم.











