تحریم بزرگترین مشکل تجار ایرانی در حوزه حمل و نقل محصولات!

لجستیک و حمل‌ونقل بین‌المللی از طریق دریا و بنادر نقش حیاتی در اقتصاد و توسعه صادرات و واردات ایران دارد. با توجه به موقعیت استراتژیک کشورمان، دسترسی به آب‌های آزاد و همجواری با خلیج همیشه فارس و دریای عمان، ایران امکان آن را دارد تا به‌عنوان یک قطب تجاری در منطقه عمل کند.
بنادر کشور نه‌تنها گذرگاهی برای جابجایی کالاهای وارداتی و صادراتی هستند، بلکه به توسعه زیرساخت‌ها، افزایش اشتغال و رشد اقتصادی نیز کمک می‌کنند. بهره‌گیری از ظرفیت‌های لجستیک دریایی باعث کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت تجارت و تقویت ارتباطات بین‌المللی می‌شود؛ و این اهمیت بنادر ایران را به‌عنوان شاهراه تجاری، در سطح جهانی برجسته‌تر می‌سازد.
در ارتباط با این موضوع با سرکار خانم مونا هاشمی اعرابی مدیرعامل شرکت نیلگون ترابر آریان به بحث و تبادل نظر پرداختیم. سوال اصلی ما این است که صنعت حمل و نقل و لجستیک دریایی ایران با چه مشکلات و چالش هایی دست و پنجه نرم می‌کند و مواردی همچون نوسانات نرخ ارز، افزایش هزینه های عملیاتی و تغییرات قیمت سوخت چطور گریبان گیر این صنعت شده است و در انتها برای حل این مشکلات چه باید کرد؟
ویدیوهای مرتبط
پنت هاوس هزار میلیاردی در فرشته

پنت هاوس هزار میلیاردی در فرشته

اجلاس بین المللی استانداران استانهای ساحلی خزر

اجلاس بین المللی استانداران استانهای ساحلی خزر

گزارش رییس سازمان برنامه - ۱۰۱ سال زمان تا اتمام پروژه‌های عمرانی

گزارش مهم رییس سازمان برنامه: ۱۰۱ سال زمان نیاز داریم تا پروژه‌های عمرانی را تمام کنیم

قطر چند برابر گاز از میدان مشترک برد

پیام تبریک نوروزی سفیر هند

وزارت رفاه از بنگاه‌داری پتروشیمی‌ها خارج می‌شود

ایران بهترین تامین کننده برای کشورهای آفریقایی است

سهم تجارت ایران و قاره آفریقا سالانه 1/2 میلیارد دلار است که در سال 1401 به بیشترین حجم رسید

گزارش طرح های توسعه ای منطقه معدنی و صنعتی گل گهر به رییس جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه پیشگامان پیشرفت

گزارش تصویری نمایشگاه نقاشی “روایت PARS”

طرح « راویان پیشرفت » جهت آگاهی از پیشرفتها ، توانمندیها و دستاوردهای علمی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران

مجمع سالیانه شرکت توسعه ریلی پارس

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان