استفاده از هوش مصنوعي برای درک بهتر نيازهاي مشتريان

عليرضا احساني، مديرعامل «شرکت پيشران اکسير قطران کاوه» با ذکر اینکه ما به خوبي از اهميت کانال‌هاي آنلاين آگاه هستيم و بخش قابل توجهي از فروش روزانه ما از اين بسترها حاصل مي‌شود، گفت: در مورد هوش مصنوعي، ما در حال بررسي و تلاش براي ادغام آن با سيستم CRM هستيم. با اينکه هنوز به طور کامل موفق به اين کار نشده‌ايم، اما با الهام از شرکت‌هاي پيشرو در اين زمينه، به خصوص شرکت «فريکس» که در داخل کشور فعاليت مي‌کند، اميدواريم بتوانيم در آينده نزديک اين قابليت را به مجموعه خود اضافه کنيم. هدف ما اين است که هوش مصنوعي بتواند به ما در درک بهتر نيازهاي مشتريان، شخصي‌سازي پيشنهادات و حتي اتوماسيون فرآيندهاي فروش تلفني کمک کند.
وی افزود: تصور کنيد هوش مصنوعي بتواند به طور لحظه‌اي به تماس‌ها پاسخ دهد، اطلاعات لازم را جمع‌آوري کند و حتي پاسخگوي نيازهاي اوليه مشتريان باشد. اين امر مي‌تواند بهره‌وري نيروي انساني را افزايش داده و به آنها اجازه دهد تا بر وظايف پيچيده‌تر و استراتژيک‌تر تمرکز کنند. البته، با توجه به ماهيت غيرعلمي بودن برخي بخش‌هاي فروش در صنعت ما و سطح تحصيلي پايين‌تر بدنه فروشندگان، پياده‌سازي کامل اين موضوع ممکن است چند سال زمان ببرد، اما روند آن آغاز شده است.
احسانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، فعاليت پخش ايران عمدتا در داخل کشور متمرکز است و حضور بين‌المللي چشمگيري نداريم. البته، شرکت‌هايي مانند «قطران کاوه» در حال برداشتن گام‌هايي در اين راستا هستند. ما قصد داريم در سال آينده اولين شعبه خارجي خود را در يکي از کشورهاي همسايه افتتاح کنيم. زيرساخت‌هاي اين کار در حال فراهم شدن است؛ از جمله ايجاد دفتر در امارات. با اين حال، اجراي اين برنامه‌ها در کشورهاي منطقه، به خصوص کشورهاي عربي، با سرعت کمتري نسبت به انتظار پيش مي‌رود. اگر بتوانيم چرخه صادرات محصول و سپس پخش آن را به طور همزمان مديريت کنيم، مي‌توانيم دفتر امارات را نيز به يک مرکز پخش مويرگي تبديل کنيم، نه صرفا يک دفتر نمايندگي.
مديرعامل «شرکت پيشران اکسير قطران کاوه» گفت: نکته مهم در ورود به بازارهاي بين‌المللي، بومي‌سازي سبد محصولات است. صرفا با عرضه چند محصول روغن، نمي‌توان انتظار موفقيت داشت. بايد محصولاتي را ارايه دهيم که با نيازهاي جغرافيايي و فرهنگي آن منطقه همخواني داشته باشد. اين فرآيند نيازمند صبر و تحمل براي ايجاد اقبال در خريداران است. در مورد انحصار در پخش بين‌المللي، من شخصا اعتقاد دارم که دوران انحصار به پايان رسيده است. رويکرد ما اين است که با ارايه مزاياي رقابتي مانند شرايط نگهداري بهتر، بيمه و خدمات پس از فروش، مشتريان را به سمت مجموعه خود جذب کنيم، حتي اگر اين به معناي همکاري با برندهاي ديگر باشد. اين امر به نفع همه، از جمله مصرف‌کننده نهايي است که با کمترين هزينه، بيشترين سود را مي‌برد.

پربازدیدترین اخبار

بانک توسعه تعاون از طرح تسهیلاتی «وصال» ویژه زوج‌های جوان رونمایی کرد

اقتصاد آمریکا دچار رکود می‌شود؟

بازار آپارتمان‌های ۶۰ متری در تهران

انرژی برق اصلی‌ترین محرک صنعت است

انرژی برق اصلی‌ترین محرک صنعت است

یادداشت احمد میدری در روزنامه ایران کلان طرح جدید پزشکیان

جدیدترین اخبار
گام بلند راه‌آهن در تقویت حمل‌ونقل ریلی بار با امضای ۵ سند مهم سرمایه‌گذاری و لجستیکی

گام بلند راه‌آهن در تقویت حمل‌ونقل ریلی بار با امضای ۵ سند مهم سرمایه‌گذاری و لجستیکی

بهره‌برداری از ۳۴ مجتمع خدماتی - رفاهی بین‌راهی در سال جاری

بهره‌برداری از ۳۴ مجتمع خدماتی – رفاهی بین‌راهی در سال جاری

اصلاح و ایمن‌سازی نقاط پرحادثه جاده‌ای در دوره فعالیت دولت چهاردهم

اصلاح و ایمن‌سازی نقاط پرحادثه جاده‌ای در دوره فعالیت دولت چهاردهم

مدير عامل شرکت «فومن شيمي» مطرح کرد: تولید زیر بار فشار هزینه ها

استفاده از هوش مصنوعي برای درک بهتر نيازهاي مشتريان