توسعه شرکت‌هاي هواپيمايي بومي، راهکار اصلي رونق فرودگاه‌هاي کشور

توسعه شرکت‌هاي هواپيمايي بومي، راهکار اصلي رونق فرودگاه‌هاي کشور
مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران گفت: با افزايش ناوگان پروازي و توسعه فعاليت‌هاي اين ايرلاين، شاهد رونق هرچه بيشتر فرودگاه شهيد بهشتي باشیم.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ محمد امیرانی، امروز شنبه ۲۴ آبان در آیین افتتاح پروازهای شرکت هواپیمایی «جی‌اسکای» در اصفهان اظهار کرد: خوشحال هستیم که بعد از مدت‌ها، فرودگاه شهر اصفهان دارای یک شرکت هواپیمایی اختصاصی شد و این اتفاق جز با تلاش همه بخش‌های دولتی و سرمایه‌گذاران که با نگاه باز و نگرش مثبت در صنعت هوایی فعالیت می‌کنند، میسر نمی‌شد.
وی با بیان اینکه اصلی ترین ذی‌نفع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت‌های هواپیمایی هستند، افزود: شرکت فرودگاه‌ها اصلی‌ترین نقش خود را در همکاری با شرکت‌های تجاری و ایرلاین‌ها ایفا می‌کند و امیدواریم همانند سایر شرکت‌ها با این ایرلاین نیز همکاری خوبی داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به سیاست‌های وزارت راه‌وشهرسازی ادامه داد: با سیاست‌گذاری‌های در حال انجام و تأکید مقام عالی وزارت بر عدالت پروازی در همه شهرها، تلاش بر این است که با ایجاد تسهیلات، زمینه شکل‌گیری شرکت‌های هواپیمایی در شهرها و فرودگاه‌های مختلف فراهم و از این طریق رونق بیشتری در فرودگاه‌های کشور ایجاد شود. بر همین اساس بود که این ایرلاین تأسیس شد و امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم.
امیرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۵۶ فرودگاه حاکمیتی در اختیار شرکت فرودگاه‌ها و زیرنظر وزارت راه‌وشهرسازی قرار دارد. واقعیت این است که این فرودگاه‌ها نمی‌توانند تجاری و اقتصادی شوند مگر آنکه پروازهای کافی در آن‌ها برقرار باشد و با شبکه پروازی موجود، چنین امکانی محدود است، اما با سیاست‌های جدید سازمان هواپیمایی کشوری و هدف‌گذاری برای استفاده از شرکت‌های هواپیمایی بومی و محلی، امید داریم این راهکار به رونق فرودگاه‌های کشور منجر شود.
وی اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از فرودگاه اصفهان تردد داشتند و امید داریم سال آینده این رقم حداقل به دو میلیون مسافر برسد.
امیرانی ادامه داد: در سفری که مقام عالی وزارت به اصفهان داشتند، قول‌هایی به مردم داده شد که بخشی از آن‌ها انجام شده و بخشی نیز در حال برنامه‌ریزی است. ان‌شاءالله تا پایان سال آینده اکثر آن‌ها به نتیجه خواهد رسید.
وی یکی از اهداف شرکت فرودگاه‌ها را ارتقای کیفیت خدمات به مردم عنوان کرد و افزود: فرودگاه‌های زیادی در کشور وجود دارد و دیگر برنامه‌ای برای احداث فرودگاه جدید نداریم. هدف اصلی ما بهبود کیفیت خدمات در فرودگاه‌های موجود است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها به اقدامات انجام شده در فرودگاه اصفهان اشاره کرد و گفت: در یک سال اخیر، بهسازی باند فرودگاه یکی از مهم‌ترین اقدامات بود. در جنگ ۱۲ روزه، فرودگاه اصفهان از جمله مراکزی بود که آسیب زیادی دید و هر دو باند آن در ابعاد حدود ۲۰ متر در ۲۰ متر دچار خسارت شد. با این حال، همکاران ما در کمتر از دو هفته این آسیب‌ها را برطرف کردند و فرودگاه را باوجود خسارات زیاد دوباره وارد چرخه هوانوردی کردند.
وی ادامه داد: نوسازی زیرساخت شبکه برق فرودگاه طی یک سال گذشته انجام شده است. بهسازی اماکن ترمینال‌ها، نصب سیستم‌های اعلام و اطفا و نوسازی سیستم سرمایشی ترمینال‌ها نیز از اولویت‌های سال گذشته بود که اجرا شده است.
معاون وزیر راه درباره طرح‌های در دست اجرا گفت: با سفر مقام عالی وزارت به اصفهان، پروژه‌هایی آغاز شد که بخشی از آن‌ها هم‌اکنون در حال اجراست. احداث دیوار حفاظتی به طول هشت کیلومتر آغاز شده و حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. سیستم‌های روشنایی سطوح پروازی و بهسازی این سطوح نیز از برنامه‌هایی است که آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال آتی تکمیل شود.
امیرانی افزود: احداث ساختمان تکنیکال یکی از پروژه‌های مهم است، زیرا جزو قدیمی‌ترین ساختمان‌های فرودگاهی کشور محسوب می‌شود و ساخت و بهسازی آن در دستور کار قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مشکلات موجود نیز تصریح کرد: یکی از معضلات فعلی استفاده مردم از فرودگاه اصفهان، کمبود پارکینگ طبقاتی است. مطالعات این پروژه در حال انجام است و امیدواریم به‌زودی وارد مرحله اجرا شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در پایان ابراز امیدواری کرد: با افزایش ناوگان پروازی و توسعه فعالیت‌های این ایرلاین در فرودگاه اصفهان، شاهد رونق هرچه بیشتر فرودگاه و ارائه خدمات بهتر به مردم شریف اصفهان باشیم.
انتهای‌پیام/

پربازدیدترین اخبار

بانک توسعه تعاون از طرح تسهیلاتی «وصال» ویژه زوج‌های جوان رونمایی کرد

اقتصاد آمریکا دچار رکود می‌شود؟

بازار آپارتمان‌های ۶۰ متری در تهران

انرژی برق اصلی‌ترین محرک صنعت است

انرژی برق اصلی‌ترین محرک صنعت است

یادداشت احمد میدری در روزنامه ایران کلان طرح جدید پزشکیان

جدیدترین اخبار
قیمت-تخم‌مرغ-نجومی-شد؛-مقصر-کیست؟/-قیمت-واقعی-تخم‌مرغ-اعلام-شد

قیمت تخم‌مرغ نجومی شد؛ مقصر کیست؟/ قیمت واقعی تخم‌مرغ اعلام شد

قیمت-جدید-طلا-و-سکه-۱۱-آذرماه-۱۴۰۴/-سقوط-آزاد-قیمت-طلا-و-سکه-آغاز-شد

قیمت جدید طلا و سکه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۴/ سقوط آزاد قیمت طلا و سکه آغاز شد

پیش‌بینی-جدید-رییس-اتحادیه-طلا-درباره-قیمت‌ها-در-ماه‌های-آینده/-سطح-تغییر-قیمت-طلا-چقدر-خواهد-بود؟

پیش‌بینی جدید رییس اتحادیه طلا درباره قیمت‌ها در ماه‌های آینده/ سطح تغییر قیمت طلا چقدر خواهد بود؟

سیگنال-اوکراین-و-ونزوئلا-به-بازار-نفت/-قیمت-نفت-در-نقطه-حساس؟

سیگنال اوکراین و ونزوئلا به بازار نفت/ قیمت نفت در نقطه حساس؟

این-۵-گروه-باید-بنزین-۵۰۰۰-تومانی-بزنند-+-عکس

این ۵ گروه باید بنزین ۵۰۰۰ تومانی بزنند + عکس