به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دنیای سرمایه، رضا اسداله زاده، مديرعامل «سررسيد تيج» با اشاره به اینکه وضعيت سياست گذاري هاي کلان کشور در اکثر حوزه ها به بن بست رسيده و نااميد کننده است، گفت: اما به زبان ديگري مي توانم بگويم بهتر اين است که ما از خودمان شروع کنيم. هر تحول اساسي در جامعه بايد درون زا باشد و از اعماق خود جامعه آغاز شود. هرچند که تمام اصناف و آحاد جامعه از اين سياست هاي کلان متاثر مي شوند، اما تاثيرگذاري ما بر آنها در جامعه ايران بسيار کم بوده است. البته تلاش هاي مختلفي در سطوح پايين تر جامعه صورت گرفته و تا حدي نيز کارساز بوده است. ما به عنوان صنف خودمان، معتقديم که با ايجاد تغييراتي در روش ها و کارکردهاي خودمان، مي توانيم تحولي را ايجاد کنيم. اين امر باعث ماندگاري صنف ما و به نوعي قشر چاپ خواهد شد.
وی افزود: بخش خصوصي در حال انجام اين تغييرات است. با اين تغييرات، خواهيم توانست ماندگاري خود را حفظ کرده و تاثيرگذار باشيم. در غير اين صورت، در سطح بالا نااميد مي شويم و بهتر است سکوت کنيم. يکي از چالش هاي کنوني، دور شدن جامعه از حوزه نوشتاري و تحريري است. در سطح جهان بخشي از، افراد به سمت ابزارهاي ديجيتال گرايش پيدا کرده اند و ما نيز در حوزه کاري خود، يعني ابزارهاي کاغذي، اين موضوع را به شدت احساس مي کنيم.
مديرعامل «سررسيد تيج» خاطر نشان کرد: به باور من هنوز فرهنگ نوشتاري در جامعه ما نهادينه نشده بود که ابزارهاي ديجيتال از راه رسيدند. متاسفانه چون اين نوآوري ها در تکنولوژي از جوامع غربي به سمت ما سرازير مي شوند، گاهي زودتر از موعد به جامعه ما راه پيدا مي کنند؛ بنابراين معتقدم ما به سمت ايجاد فرهنگ نوشتاري در حرکت هستيم و هنوز اين فرهنگ جاي کار بسياري دارد که در جامعه ما نهادينه شود. از اين رو ابزارهاي نوشتاري کاغذي به حيات خود ادامه خواهند داد؛ هم در ايران و هم در جهان، حتي در خود کشورهاي اروپايي و آمريکايي انتشاراتي هاي بزرگ هم چنان به چاپ و توليد انواع سررسيد و دفتر يادداشت مشغول هستند و همواره اين ابزارها طرفداران و دوستداران خود را حفظ خواهد کرد.
اسداله زاده ادامه داد: هدف ما تغييري نکرده و هويت ما نيز نمي تواند تغيير کند، اما روش ها و کارکردهاي ما مي توانند تغيير کنند. به عنوان مثال، مساله اي که سالهاست مانند شمشيري داموکلس بالاي سر ما قرار دارد، اين است که جامعه به ويژه جوانان و نسل نو، کمتر به سمت نوشتن گرايش پيدا ميکنند. اما همانطور که اشاره کردم، چون اصل و ماهيت مساله اين است که ما بايد به اين سمت برويم، روش هاي جديدي را به کار گرفته ايم تا از وجه ديگري به آن بپردازيم. در واقع سررسيدي که در دست داريد، ديگر صرفا يک سررسيد نيست؛ بلکه به نوعي دفتر برنامه ريزي و برنامه نويسي تبديل شده است. اين رويکرد باعث شده تا چندين محصول ديگر نيز توليد کنيم
مديرعامل «سررسيد تيج» افزود: در گذشته، زماني که شرکت هاي خارجي در بازار ايران حضور داشتند و بحث پس از برجام هنوز جدي نشده بود، ما همکاري هاي خوبي با چند برند خارجي داشتيم. به عنوان مثال، «هواپيمايي لوفت هانزا» نمونه اي از يک دفتر يادداشت قطع جيبي که ما بعدها نام آن را يادداشت پاسپورتي گذاشتيم، در اختيارمان گذاشت و درخواست توليد آن را به ما ارايه داد و ما محصول بهتر و با کيفيت تري از نمونه اوليه، براي آنها توليد کرديم.
وی گفت: همچنين با برندهايي مانند «يوني ليور»، «نسله»، «نوا نوارتيس» و…. همکاري داشتيم. علاوه بر اين، چند سال با يک کمپاني نسبتا بزرگ در کردستان عراق همکاري مقطعي داشتيم. اما براي حضور همه جانبه در بازارهاي بين المللي، هنوز در مرحله تفکر هستيم و به صورت عملياتي و جدي وارد اين حوزه نشده ايم. البته با برندها و کمپاني هاي مختلفي همکاري داشته ايم. در حال حاضر، مشاوره هايي از افراد صاحب نظر در اين زمينه دريافت مي کنيم تا بهترين استراتژي را براي ورود جدي به بازار صادراتي تدوين کنيم. اميدواريم به زودي، اگر شرايط کشور به سمت ثبات و آرامش پيش برود، برند ما در سطح بازارهاي بين المللي نيز حضور پررنگتري داشته باشد.










