رضا اسداله زاده مديرعامل «سررسيد تيج» با بیان اینکه بسياري از ايده هاي اصلي ما در طراحي محصول با توجه به نياز روز جامعه و شرايط خاص حاکم بر آن شکل مي گيرد، گفت: مثلا با فراگير شدن ايده کسب درآمدهاي دلاري و رشد و همگاني شدن فعاليت در بازارهاي مالي چه در بورس ايران و چه بازارهاي فارکس و کريپتو ما مبادرت به توليد دفترچه ژورنال نويسي تريد کرديم که دفترچه اي کاملا کاربردي است که در اين حوزه يا دفتر خاطرات ما محصول دوران کروناست که افراد تايم بسيار زيادي را در خانه مي ماندند و کارها به صورت دورکاري انجام مي شد. در آن زمان فکر کرديم چه محصولي متناسب با نياز امروز جامعه است و دفتر خاطرات از دل آن شرايط متولد شد يا همين «پلنر کودک» که جاي آن در سيستم آموزشي ما به شدت خالي است و مي تواند بسيار مفيد و کارآمد باشد.
وی افزود: در اين ميان، بومي سازي ايده هاي موفق جهاني نيز يک استراتژي کارآمد است؛ يعني شناسايي الگوهاي موفق بين المللي و تطبيق آنها با ذائقه و فرهنگ داخلي. علاوه بر اين، توليد محصولات نوآورانه با رويکرد نيازسنجي بازار امري ضروري است.
اسداله زاده شناخت روندها و طراحي محصول در جهت رفع نيازهاي روز جامعه را مهم ترين گام عملي در اين صنعت عنوان کرد و گفت: مثلا يکي از روندهاي غالب در جهان امروز داشتن مهارت هاي متنوع براي هر فرد و شخصي است، افراد داراي مهارت از شانس موفقيت بسيار بيشتري برخوردارند تا کساني که فقط داراي مدرک دانشگاهي هستند. بنابراين سررسيد يا پلنر يا دفتر يادداشتي که بتواند در جهت مهارت افزايي ها به افراد کمک کند، مي تواند محصولي مفيد براي مخاطبان باشد.
مديرعامل شرکت توليدي سررسيد تيج خاطرنشان کرد: امروزه افراد مي دانند که براي موفقيت در جامعه رو به تغييرات سريع و فزاينده بايد مهارت هايي مانند مهارت سرمايه گذاري، مهارت حل مساله، مهارت روابط عمومي موثر، مهارت مديريت زمان و …. را بياموزند و به آن مجهز باشند. بنابراين محصولاتي که باعث رشد و تقويت مهارت هاي افراد بشوند، قطعا مورد پذيرش و استقبال جامعه هدف قرار خواهند گرفت. اين رويکرد مي تواند گامي عملي و موثري در بين فعالان اين صنعت قلمداد شود.











