استراتژی نوین، اهداف روشن
اردشیر افشین مهر، مدیرعامل شرکت اکسیکو، در گفتوگویی اختصاصی با پایگاه خبری و تحلیلی دنیای سرمایه به تشریح دستاوردهای این شرکت پرداخت. وی با اشاره به تدوین اساسنامه جدید، استراتژی پلن شرکت و تشکیل تیمهای اجرایی، اظهار داشت: با بهرهگیری از الگوهای موفق شرکتهای پیشرو و همچنین برنامه راهبری بانک صنعت و معدن، استراتژی پلن شرکت تدوین شده که شامل ۵ راهبرد اصلی است. برنامهریزی عملیاتی سالانه در راستای تحقق این اهداف صورت گرفته است.
افشین مهر بخشهایی از این راهبردها، از جمله تمرکز بر محصولات دیجیتال و دادهمحور را، زمینهساز تحقق بانکداری دیجیتال، حکمرانی داده و حرکت موثر به سوی بانکداری هوشمند دانست.
بانکداری شرکتی و دیجیتال: دو بال پرواز اکسیکو
وی افزود: با توجه به تعداد محدود شعب بانک صنعت و معدن و استراتژی این بانک برای حرکت به سمت بانکداری شرکتی در حوزه تحول دیجیتال، دو هدفگذاری مشخص در شرکت اکسیکو دنبال شده است:
ارائه خدمات بانکداری خرد: ایجاد سازوکارهای لازم برای ارائه خدمات بانکداری خرد به منظور جبران کمبود شعب فیزیکی، تسهیل دسترسی مشتریان به خدمات مالی و افزایش سبد خدمات برای شرکتها از طریق ارائه خدمات دیجیتال به کارکنان آنها.
خدماتدهی به مشتریان حقوقی: ایجاد محصولات و مراکز ارائه خدمات غیرحضوری بانکی برای مشتریان حقوقی، با هدف تحقق شعار “بانک پیشرو در خدمات شرکتی”.
پروژههای تحولآفرین در راه است
افشین مهر با اشاره به اینکه در حوزه ارائه خدمات بانکداری خرد، شرکت اکسیکو با همکاری بخش فناوری بانک صنعت و معدن، موفق به تهیه و آمادهسازی سرویسهای پایه بانکی شده است، گفت: به دنبال آن، ابزارهای جانبی نظیر کیف پول دیجیتال، امضای دیجیتال و سفته الکترونیکی توسعه یافتهاند. «پلتفرم تیم بانک»، اولین محصول دیجیتال بانک صنعت و معدن در حوزه خدمات مشتریان حقیقی، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ رونمایی شد. این محصول، تمامی خدمات از احراز هویت غیرحضوری و تعریف مشتری گرفته تا خدمات مالی، پرداخت و تسهیلات را به صورت دیجیتال ارائه میدهد.
گفتنی است، اقدامات لازم برای ارائه خدمات به مشتریان حقوقی نیز در دست اجراست تا بانک صنعت و معدن بتواند جایگاه خود را به عنوان یک بانک پیشرو در خدمات شرکتی تثبیت نماید.












