پایگاه خبری دنیای سرمایه

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه

پزشکیان و تیمش تفاوت حجم با رشد نقدینگی را نمی‌دانند؟

پزشکیان و تیمش تفاوت حجم با رشد نقدینگی را نمی‌دانند؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: آقای پزشکیان فرق بین حجم نقدینگی و رشد نقدینگی را نمی‌داند و اطرافیانش از جمله آقای طیب نیا نیز این موضوع را به این نامزد انتخابات منتقل نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه و به نقل از خبرنگار مهر، حسین مقدمیان با اشاره به نا آگاهی آقای پزشکیان به بدیهات علم اقتصاد گفت: پزشکیان در شرایطی که نرخ رشد نقدینگی ۲۳.۴ درصد در اسفند ۱۴۰۲ پایین‌ترین نرخ ۵ ساله خود را به ثبت رسانده و نرخ تورم نقطه به نقطه از ۵۵ درصد در فروردین ۱۴۰۱ به ۳۰.۹ درصد در فروردین ۱۴۰۳ کاهش یافته است، در مناظرات شب گذشته دولت سیزدهم را به چاپ پول متهم کرد.

وی افزود: عدم درک پزشکیان نسبت به تفاوت «حجم» نقدینگی و «رشد» نقدینگی منجر به بروز این اشتباه بزرگ شده است که بیان می‌کند وی حتی نسبت به مباحث اولیه علم اقتصاد آشنایی نداشته و اطرافیانش نیز یا این موضوع را نمی‌دانند یا به وی درست منتقل نکرده‌اند.

مقدمیان در ادامه بیان کرد: استناد به حجم نقدینگی به جای رشد آن، اشتباه اصلی پزشکیان است. در صورتی که این عبارت توسط کارشناسانی که پزشکیان دائماً به آن‌ها ارجاع می‌دهد، به وی منتقل شده‌باشد، باید دانست که کارشناسان اطراف پزشکیان حتی به اندازه دانشجویان ترم یک اقتصاد، علم نداشته و باید در سواد علمی آنان شک کرد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات