پایگاه خبری دنیای سرمایه

مدیرعامل شرکت "میدکو" تاکید کرد

گسترش تولید با کاهش تبعات زیست محیطی و رعایت عدالت بین نسلی

گسترش تولید با کاهش تبعات زیست محیطی و رعایت عدالت بین نسلی

در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ میلیون تن انواع محصولات معدنی در شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، “میدکو” تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه، بیست و سوم خردادماه امسال، مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت مادرتخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با حضور مالکان بیش از ۹۶ درصد از سهام در هتل المپیک تهران برگزار شد.

در جریان برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه، گزارش عملکرد هیات مدیره میدکو در سال ۱۴۰۲ در قالب یک فیلم و توسط علی اصغر پورمند، مدیرعامل این شرکت برای سهامداران ارایه شد.

بر این اساس، در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ میلیون تن انواع محصولات معدنی در شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، “میدکو” تولید شده است. در سال گذشته این مجموعه، موفق به تولید بیش از ۲۲ میلیون تن محصول شامل شمش فولاد، آهن اسفنجی، قطران، کنستانتره سنگ آهن، کاتد مس، لوله مسی، فروسیلیس، شمش منیزیم، کنسانتره زغال سنگ کک شو، گندله سنگ آهن و کک متالوژی شده است.

همچنین این مجموعه ۷ میلیون تن محصول نهایی را به فروش رسانده است. در واقع ۷۵ درصد از این فروش، داخلی و ۲۵ درصد باقیمانده صادراتی بوده است.

بنا به اعلام پورمند، در خصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۳ میدکو هم از آنجا که پیشرفت، روح جدایی ناپذیر این مجموعه است، افزایش تولید و توسعه را می‌توان در تمام برنامه‌های میدکو در سال جاری نیز مشاهده کرد. از همین رو در سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی انجام ۱۰۶ میلیون تن عملیات معدنی و تولید ۲۵ میلیون تن محصول، صورت خواهد پذیرفت.

مدیرعامل شرکت “میدکو” در سخنان خود با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۱۳۸۶ به منظور سرمایه‌گذاری، اکتشاف، استخراج و تولید محصولات معدنی در تهران تاسیس شد، گفت: این هلدینگ با پشتیبانی بانک پاسارگاد فعالیت خود را در حوزه معدن و صنایع معدنی آغاز کرد و بر تولید سه فلز مهم و استراتژیک فولاد، مس و منیزیم متمرکز شد.

به گفته وی، سابقه تولید این سه فلز در ایران، سابقه مصارف داخلی و منطقه ای فولاد، مس و منیزیم و نیز ارزش افزوده آنها موجب شد تا تولید این سه فلز در بالاترین وضعیت نسبی در “میدکو” قرار بگیرد.

پورمند در ادامه افزود: “میدکو” به شکل صد درصد خصوصی و سهامی عام به منظور سرمایه‌گذاری و توسعه در بخش معادن و صنایع معدنی کشور با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار کشور و پذیره نویسی عمومی و با سرمایه یک هزار میلیارد ریال آغاز به کار کرد. در حال حاضر و با افزایش در ۱۴ مرحله، سرمایه “میدکو” به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت مدیریت بخش عمومی صنایع پیشرو و ارزش آفرین ایران را بر عهده دارد و موفق شده با استفاده از فناوری‌های نوین و شیوه‌های روز مدیریت، در عین کاهش تبعات زیست محیطی و رعایت عدالت بین نسلی، به گسترش تولید و خلق ارزش پرداخته و در مسیر رونق اقتصاد ملی کشور گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

گفتنی است در ادامه این مجمع، اعضای هیات رییسه به پرسش‌های سهامداران پاسخ داده و سهامداران با رای خود مواردی چون نحوه تقسیم سود (به ازای هر سهم ۱۹۰ ریال)، حق حضور اعضای غیرموظف هیات مدیره و میزان پاداش هیات مدیره را تعیین کردند.

بر اساس این گزارش، پس از اتمام مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عمومی فوق‌العاده میدکو، بدون وقفه آغاز به کار کرد. در این مجمع فوق العاده، با افزایش سرمایه مجموعا به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان معادل ۳۰۰ هزار میلیارد ریال موافقت شد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات