پایگاه خبری دنیای سرمایه

برای اولین بار در صنعت هوانوردی کشور؛ برگزاری مانور امنیتی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

برای اولین بار در صنعت هوانوردی جمهوری اسلامی ایران، امروز ۹ مهر ۱۴۰۳ ، یک تمرین امنیتی دورمیزی با حضور کلیه نقش‌آفرینان صنعت هوانوردی در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار گردید.

به‌گزارش پایگاه خبری- تحلیلی دنیای سرمایه به نقل از دفتر ارتباطات، اطلاع رسانی و امور بین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برای اولین بار در صنعت هوانوردی جمهوری اسلامی ایران، امروز ۹ مهر ۱۴۰۳ ، یک تمرین امنیتی دورمیزی با حضور کلیه نقش‌آفرینان صنعت هوانوردی در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار گردید.

سعید چلندری، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در این خصوص اظهار داشت: با توجه به الزامات ایکائو، برنامه ملی امنیت هواپیمایی کشوری (NCASP)، نظامنامه امنیتی فرودگاه امام خمینی(ره) (ASP)، و همچنین در راستای پاسخ‌دهی هرچه بهتر به برنامه جهانی ممیزی امنیت هوانوردی (USAP)، امروز مانور امنیتی دور میزی با سناریوی هواپیماربایی و با حضور نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ارگان‌های نظامی و امنیتی، مدیران و کارشناسان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد.

چلندری هدف از انجام تمرینات امنیتی و ایمنی و برگزاری مانورهای دوره‌ای در فرودگاه‌ها را آمادگی کارکنان جهت مدیریت بحران‌های محتمل، مرور قوانین و مقررات، بازنگری فرآیندها، افزایش توان عملیاتی در هنگام بروز سوانح و حوادث و رفع نواقص احتمالی ذکر کرد.

گفتنی است در زمان برگزاری مانور که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید، هر یک از نقش‌آفرینان ضمن بیان شرح وظایف خود بر اساس سناریوی درنظر گرفته شده، به ارائه نقطه نظرات در راستای بهبود فرآیندها و افزایش تعاملات بین سازمانی پرداختند.

 

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات