پایگاه خبری دنیای سرمایه

استمرار سودآوری بانک صادرات با رشد ۸۱ درصدی کارمزدها

وبصادر

بانک صادرات ایران در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ موفق شد به روند سودسازی خود ادامه دهد و سود خالصی معادل ۷ هزار و ۲۴ میلیارد و ۸۸۳ میلیون ریال را به دست آورد که نسبت به نیمه نخست سال گذشته، ۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، سود خالص هر سهم بانک در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۳۳ ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است. همچنین سود عملیاتی هر سهم بانک از ۱۱ ریال در سال گذشته با رشدی چشمگیر به ۱۶۰ ریال در نیمه نخست امسال رسید که افزایش ۱۳۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد درآمد مشاع بانک صادرات با وجود افزایش هزینه سود سپرده‌ها به دلیل سیاست‌های کنترل تورم بانک مرکزی، بانک صادرات ایران توانست با رشد ۵۶ درصدی درآمد مشاع از محل سود تسهیلات، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی، عملکرد موفقی در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ داشته باشد. درآمد مشاع این بانک در این دوره به ۱۴۲ هزار و ۸۴۷ میلیارد و ۸۵۷ میلیون ریال رسید که ۴۲ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

رشد کارمزدها و موفقیت در بازار سرمایه در بخش کارمزدها، بانک صادرات ایران موفق به ثبت رشد ۸۱ درصدی شده و از این طریق ۴۵ هزار و ۳۸۶ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال به درآمدهای خود افزوده است. همچنین با وجود کاهش ۳۸ درصدی سود خالص از محل سرمایه‌گذاری‌ها، بانک همچنان توانسته درآمدی بالغ بر ۳۱ هزار و ۹۷۹ میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال از این حوزه کسب کند.

افزایش سهم بازار پول بانک صادرات ایران در راستای افزایش سهم خود از بازار پول و بهبود نسبت کفایت سرمایه، موفق به تغییر در ترکیب منابع سپرده‌ها و کاهش قیمت تمام‌شده پول شده است. با رشد منابع جذب‌شده و اعتماد مردم، مانده سپرده‌های این بانک به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته و بانک توانست یک پله صعود کرده و در رتبه چهارم نظام بانکی از حیث منابع قرار گیرد. سهم بانک از بازار پول نیز از ۸.۶ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۹ درصد افزایش یافته است.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات