معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در بازدید از غرفه هلدینگ دکا در هشتمین نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته گفت: ارزش صنعت حمل و نقل و لجستیک خردهفروشی در کاهش قیمت تمامشده کالاها و خدمات برای مردم است.
به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه، محمد احمدی با اشاره به حضور پررنگ و قوی هلدینگ دکا در این نمایشگاه اظهار داشت: اینکه ما بتوانیم جایگاه و نقش صنعت لجستیک در نظام اقتصاد کشور را بهتر و بیشتر مشخص کرده و به یک زبان و استاندارد مشترک برای بهینهسازی این صنعت دست یابیم از طریق نمایشگاهها و برگزاری رویدادهای تخصصی امکانپذیر است.
وی ادامه داد: بازیگران این حوزه باید بتوانند با دانش تخصصی به یکدیگر کمک کنند تا بهرهوری در فعالیتها اتفاق بیفتد. توسعه حمل و نقل و لجستیک، در نظام اقتصاد کشور بهرهوری ایجاد میکند، به همین دلیل در فرآیندهای تغییر و توسعه اقتصاد نیازمند استانداردهای مشترک برای رسیدن به زبان مشترک بین فعالان این حوزه هستیم. از این رو به نظر میرسد برگزاری رویدادها و نمایشگاهها در این حوزه باید بسیار بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی تأکید کرد: شرکت ملی پست به واسطه نقش و جایگاهی که دارد، به شدت علاقمند است وظیفه بالادستی خود در راهبری برای توسعه این صنعت را ایفا کند. در این زمینه، به دنبال تقویت مفهوم “ترابردپذیری خدمات” بین اپراتورهای رسمی کشور هستیم. برند دکاپست از هلدینگ دکا قرابت زیادی با انتظارات ما دارد و این زبان مشترک بین ما وجود دارد. آنچه در غرفه دکا در این نمایشگاه دیدم، نویدبخش توسعه فعالیتها و خدمت بهتر به مردم خواهد بود و دکاپست در این زمینه از خلاقیت و ظرفیت خوبی برخوردار است.
معاون وزیر ارتباطات افزود: توسعه مفهوم ترابردپذیری خدمات بین اپراتورهای رسمی از طریق تفاهمنامه با شرکتهایی مانند دکاپست اتفاق میافتد و کمک میکند جایگاه و اثرگذاری مشخصی برای شکلدهی مؤثر به یک رابطه سهطرف بُرد که در آن مصرفکننده نهایی و مشتری سود ببرند، داشته باشیم. ما برای تأثیرگذاری حرفهایتر و جدی تر نیازمند تعامل و همکاری هستیم و باید دانش تخصصی این حوزه را قویتر شکل دهیم، ظرفیتهایی که در دکاپست وجود دارد در این زمینه به ما کمک میکند.
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران اظهار داشت: اینکه ما بتوانیم در نظام اقتصاد کشور جایگاه صنعت لجستیک و حمل و نقل و خدمات این صنعت را در زنجیره اقتصاد کشور نشان دهیم، ارزش و کارآمدی که لجستیک در هزینه تمامشده خدمات برای مردم دارد را مشخص میکند. آنچه در سالهای اخیر با عبارت لجستیک خردهفروشی و حوزه اقتصاد دیجیتال خود را نشان میدهد، درواقع همین است و در این زمینه به کمک بخش خصوصی و برندهایی مانند دکاپست نیاز داریم.